​El cotxe elèctric és el futur?

per Jordi Sardans, 23 de desembre de 2021 a les 11:17 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 23 de desembre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Per als experts és un tema complex que no està gens clar. Als darrers deu anys, la indústria de l’automòbil va invertir per fer els motors d’explosió menys contaminants, com els actuals motors de gasoil. Però l’esforç no ha estat amortitzat i el vehicle elèctric no té res a veure amb els motors d’explosió, fet que intranquil·litza els fabricants de components, que es van mirant els uns als altres, perquè no saben cap on anar. Un dels problemes de construir cotxes elèctrics és que els vehicles s’han d’endollar a la xarxa de subministrament d’electricitat, que de moment és clar que no aguantarà perquè no està preparada. El problema radica en els dubtes existents en els responsables per decidir alguna de les alternatives: xarxa elèctrica, d’hidrogen o mixta? Mentrestant, alguns dels països àrabs estan invertint en la creació de grans centrals solars al desert per fer energia elèctrica, amb la finalitat d’explotar l’hidrogen i fer servir els grans petrolers per exportar-lo i dipositar-lo en les antigues gasolineres per convertir-les en receptores d’aquest hidrogen. Un nou problema és que les bateries es mengen molts recursos, ja que porten liti, que és molt costós d’extreure i significaria buidar el planeta. Patinets i bicicletes milloren la mobilitat urbana, però mentre ens diuen que la festa s’ha acabat, es construeixen cotxes de 400 cavalls per circular a 30 quilòmetres per hora dins les ciutats. Absurd.

Abans de la covid-19, l’aparició de la indústria 4.0 va obrir camps per a la investigació. L’aplicació pràctica dels nous invents amb la combinació de les noves tecnologies des de la informàtica a la robòtica ha fer créixer enormement les possibilitats de nous negocis, fins al punt que el capitalisme salvatge surt reforçat d’una nova crisi global en el marc d’una pandèmia universal. Les empreses multinacionals s’estan posant al dia. La Cervesera Damm ha substituït un bon nombre de treballadors per un departament amb 150 enginyers encarregats d’implantar les noves tecnologies que permeten, per exemple, reprograma les màquines en funció dels estocs existents. Tots aquests canvis comencen a afectar també la vida quotidiana de les persones. Al restaurant japonès Sakura, de les Bases de Manresa, cantonada Guifré el Pelós, el cambrer és un robot humanoide blanc que porta els plats i els recull, sense queixar-se mai. El futur, però, és tota una incògnita!
Arxivat a:
Opinió



Participació