Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de desembre de 2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’ajornament de l’entrada en vigor de la zona de baixes emissions a Manresa ha estat rebut amb diferents graus d’entusiasme pels manresans i visitants de la ciutat. Però m’ha costat trobar algú que mostri enuig davant aquesta notícia: l’únic protestant de la manifestació unitària a favor de la ZBE, l’Scottie. És un ésser que crida l’atenció, fonamentalment perquè sempre va amb ulleres de sol. I tot i que potser no li reconeixeu la cara, segur que l’heu vist avançar-vos a tota velocitat amb un patinet elèctric, que és el seu únic mètode de desplaçament. Va carregat de cartells on denuncia l’ajornament de la mesura i realment se’l veu molt indignat.
Intento parlar amb ell mentre va fent ziga-zagues pel mig del Passeig amb el maleït patinet. «Una pregunta: les ulleres de sol a les set del vespre són per garantir una bona visibilitat i una conducció segura, oi?». Em respon amb un to de superioritat moral: «No són ulleres de sol, ignorant! Són partícules contaminants! Has fet mai la prova del cotó amb aquest tros de front teu després de passejar pel centre de Manresa? Puto fàstic! Imagina’t com tenim els pulmons». Segueixo provocant-lo demanant-li si està a favor de la zona de baixes emissions pel fet que generarà una certa injustícia social. Tots els que es puguin comprar cotxes elèctrics, via lliure al centre, i els que no tenen prou recursos o simplement no volen jubilar prematurament el seu vehicle perquè comprar-ne un de nou contamina més que aprofitar l’antic, cinturó d’exclusió al centre. L’Scottie s’estranya: «No sé què t’empatolles. Quan es va aprovar la mesura al ple municipal vaig veure una oportunitat de negoci claríssima. No sabia que fos un emprenedor fins aleshores. Així que vaig executar el pla de negoci per beneficiar-me de la ZBE. Vaig demanar un crèdit gegantí per comprar centenars de patinets elèctrics, pensant de fer calers venent-los, llogant-los i reparant-los. Però que els desgraciats de l’Ajuntament hagin posposat l’activació m’ha acabat de rebentar el pla, ja que la prova pilot que vaig portar a terme al meu barri no va sortir com esperava... el primer cap de setmana em van robar el 80% de la flota de lloguer. I no tenia assegurança ni les dades dels llogaters... Ara només espero que l’Ajuntament compleixi amb el que van aprovar al ple o hauré de cometre actes que no els faran ni puta gràcia...».