Com evitar problemes en les compres online

per Isabel Roca, 15 de desembre de 2023 a les 10:22 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de desembre de 2023 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Totes les compres que es fan a països fora de la Unió Europea es consideren importacions i per tant han de passar uns tràmits de duana, pagar  IVA i els aranzels corresponents.
 

Dins de la UE, la majoria de plataformes registrades en el seu preu final ja inclouen l'IVA i qualsevol altra despesa i el pagament es fa pel sistema de  Servei de Finestra Única (IQSS, en anglès), però això no passa  quan les vendes provenen de fora de la Unió.
 
Quins serien els problemes?
 

a) Doncs que ens podem trobar que una compra que pensem que és una oferta no ho és tant perquè falti afegir el IVA, no s'hagin inclòs les despeses de tràmits de duana, transport i altres aranzels. Cal que abans d’introduir en el web de venda les dades de la targeta bancària comprovem que el preu final s'ajusta exactament amb el que surt anunciat en el producte.
 
b) Si no s'inclou en el producte el preu de l'IVA, aquest quedarà retingut en la duana i per tant es se'n retardarà el lliurament.
 
c) Això últim pot provocar algun tipus de fishing (sobre aquest tipus d'estafa es pot consultar el meu article del mes de novembre passat), ja que cada cop és més habitual rebre notificacions falses sobre despeses d'importació que realment el que amaguen són intents molt elaborats d'obtenir dades bancàries del comprador i, per tant, cal tenir-ho en compte i si es rep un SMS que inclou un enllaç a presumptes webs per fer els pagaments  que falten, desconfiar totalment perquè les empreses de paqueteria no fan servir aquest sistema de comunicació amb els seus clients.
Arxivat a:
Opinió



Participació