FA 25 ANYS

La ciutat es solidaritzava amb l’Amèrica Central

El número de novembre de 1998 de la revista publicava el reportatge central, de Joan Barbé i Carles Claret, sobre la resposta popular a les campanyes de solidaritat a favor dels damnificats per l’huracà Mitch.

per Jaume Puig, 14 de novembre de 2023 a les 10:53 |

Quatre ONG de la ciutat tenien programes a les zones afectades de l’Amèrica Central: Creu Roja a sis països, Setem a Nicaragua, i Món 3 i Cooperacció a El Salvador. En parlaven a la revista Rosa de Paz, cooperant de Creu Roja, Enric Navarro de Món 3, Josep Maria Freixa de Setem i Teresa Vilajeliu, de Cooperacció, entre d’altres.


Primera edició de la Fira d’Espectacles d’Arrel

El dia 6 de novembre, Manresa acollia la primera edició de la Fira d’Espectacles d’Arrel Tradicional, amb 80 espectacles vinguts d’arreu del país. El dia 9, el president de la Generalitat, Jordi Pujol, posava la primera pedra del futur campus universitari a l’antic escorxador. El dia 14, tancava la biblioteca Sarret i Arbós, instal·lada a l’institut Lluís de Peguera, en el marc del procés de trasllat dels fons a la nova biblioteca del Casino. El dia 27, la subhasta de dues finques de la Fàbrica Nova que es posaven a la venda quedava deserta. I el mateix dia, Òmnium lliurava el Premi Bages de Cultura al lingüista Josep Ruaix.



Participació