Aquesta informació es va publicar originalment el 17 d'octubre de 2023 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquests creuers van equipats amb immensos motors de combustió de dièsel o gasoil marítim. Aquests motors generen electricitat, que també s'utilitza per alimentar els motors (elèctrics) que impulsen el creuer. Aquesta configuració és la mes utilitzada perquè ofereix eficiència en el consum de combustible i proporciona un funcionament suau i silenciós. Els motors –en porten uns quants) són de 16 immensos cilindres que cubiquen 20.000 centímetres cúbics (cc) aproximadament (el motor d’un cotxe pot cubicar 2.000 cc) i que poden arribar a donar una potència de més de 20.000 cavalls (cv) cadascun (el motor d’un cotxe pot donar 200 cv). Els motors elèctrics que fan moure el vaixell –es diuen
azipods– es troben ubicats sota la popa (cua) i cadascun pot impulsar unes hèlixs de 6 metres d’amplada. Addicionalment hi ha motors més petits a la proa per facilitar les maniobres i atracaments. No obstant això, alguns creuers més petits o de luxe poden utilitzar altres tipus de motors com ara de gas, motors de turbina de gas. També algun més modern o de fabricació recent pot utilitzar de forma hibrida gas i gasoil, amb la qual cosa es milloren les emissions i contaminaran menys.
Aquests motors tenen un consum aproximat de 6.000 a 10.000 litres de gasoil cada hora. Una tercera part quan es troben aturats a port. Però sí, cada hora! Per això feu comptes de com haurà de ser el dipòsit del gasoil per fer viatges de diversos dies seguits i quant deu costar omplir-lo... La tripulació òptima es diu que és d’un tripulant professional per cada tres clients o usuaris del vaixell. I poden arribar a portar fins a 70 enginyers a bord, gestionant tota la maquinària i instal·lacions. També cal prestar atenció a les necessitats d’aigua dolça. Porten autèntics sistemes de tractament de l'aigua dissenyats per purificar i netejar l'aigua utilitzada a bord, que pot procedir del mar directament i en aquest cas mitjançant un procés d’osmosi inversa s’aconsegueix dessalinitzar.la. Estem parlant de potabilitzar uns 70.000 litres d’aigua cada hora. Per altra banda la gestió de l’aigua residual i la resta de residus en un creuer és un aspecte crític per assegurar la sostenibilitat ambiental i el compliment de les normatives internacionals. Els creuers, com a grans embarcacions que transporten un gran nombre de passatgers i tripulants, generen una quantitat significativa de residus. Per garantir una gestió adequada i reduir l'impacte ambiental, es prenen diverses mesures i s'estableixen protocols específics respecte de la classificació dels residus, el reciclatge (sistemes de trituració i compostatge), la incineració controlada, la descàrrega en ports habilitats i la reducció de residus no emprant materials d’un sol ús, per exemple.
Finalment, donem algunes dades tècniques més: el casc d’un d’aquests vaixells té un gruix de 7 cm d’acer, la seva velocitat mitjana és de 40 km/h, pesen més de 200.000 tones, porten entre 15 o 20 ascensors, més de 2.000 pantalles de televisió, 5 plantes refredadores d’aigua, 2 fancoils per a la refrigeració i aire condicionat... Una autèntica
indústria flotant!