Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de febrer de 2023 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Imagineu-vos per un moment que sou uns turistes encuriosits per visitar Manresa i cerqueu informació a Expedia, una coneguda agència de viatges en línia depenent de Microsoft. Una vegada entreu al web, tot seguit hi trobareu:
Cosas-que-hacer-en-Manresa, amb les atraccions i les activitats distribuïdes per zones. De seguida observareu que, llevat del Centre Històric, on ja t’avisa que «te encantará por los museos y los monumentos», entre els quals destaca «la calle del Balç i la Iglesia Colegial de Santa María», repeteix la mateixa informació per a la resta de barris: «Si buscas atracciones en La Balconada/ Vic-Remei / Sta.Caterina / L’oller, etc. y en los alrededores, puedes visitar calle del Balç i Crist Rei». Però és que si després cliques on diu
Vacaciones en calle del Balç, t’ofereixen allotjar-te a l’Hotel Princesa Sofía, i en l’apartat d’activitats et proposen «un tour por Montserrat con entradas sin colas a la Virgen Negra y tapas con espectáculos de Flamenco». I per si el foraster es quedés amb ganes de veure més coses, Expedia li dona l’opció de visitar les ciutats properes de
San Juan de Torruella i
Sampedor. La informació és tan completa i detallista que fins anuncia pluja a la Balconada. Tal com van les coses per Ucraïna no seria d’estranyar que el servei d’espionatge rus se servís d’aquesta mateixa agència a l’hora de planificar els seus atacs exterminadors.