Cerberus Artés 64: D. Garcia 9, A. Samarà 7, P. Feliu 11, C. Jordà 7, A. Illa 19, –cinc inicial–, C. Pablo 2, O. Sensat 3, E. Boja i J. Fornells. 17/31 tirs de 2 (55%), 7/28 tirs de 3 (25%) i 9/14 tirs lliures.
Pardinyes 70
Estadístiques Artés-Pardinyes (64-70)
El Cerberus Artés i el Flor de Vimbodí-Pardinyes, els dos primers classificats de la categoria, arribaven al partit de dissabte al pavelló municipal d’Artés amb dinàmiques oposades. Els locals tan sols havien guanyat dos dels últims cinc partits disputats, mentre que els de la Terra Baixa comptaven els seus últims cinc enfrontaments com a victòries.
Els de Pardinyes van demostrar el perquè del seu lideratge, i el motiu pel qual tan sols han perdut dos partits en tota la temporada, i es van acabar imposant en un partit ajustat per 64-70. L’Artés suma la seva tercera derrota consecutiva, i és que encara no coneixen la victòria des que van consumar l’ascens matemàtic a sis jornades del final.
Si el Pardinyes va demostrar que té la millor plantilla de la competició, a Artés es va demostrar que els locals hi tenen la millor afició. A les grades es va viure un gran ambient abans, durant i després del partit, amb càntics constants fent referència al gran triomf de la temporada: l’ascens.
A l’equip de Jordi Estany li va costar entrar dins el partit, fet que es va veure traslladat al 2-10 que reflectia el marcador quan tan sols s’havien jugat tres minuts. Amb el pas dels minuts, els jugadors artesencs es van refer a força de coratge i ganes, augmentant el nivell defensiu i intentant que tots els jugadors aportessin en atac. El Pardinyes es mantenia per davant gràcies a les ràfegues d’anotació dels seus talentosos jugadors, liderats pel base Pau López, qui portava en tot moment el ritme del partit, i a la seva superioritat física en gairebé totes les línies.
L’Artés atenyia a mantenir-se a prop del rival, però veia com qualsevol error era castigat pel rival de forma immediata. La baixa del pivot Xavier Illa era aprofitada pels interiors del Pardinyes per actuar com martells sota les anelles. Un triple a l’últim segon de Pau López (tercer del seu compte particular, per un total de 23 punts i 30 de valoració), deixava l’electrònic en un 35-38 a la mitja part.
A la represa el partit es va mantenir en la mateixa tònica, amb els locals sempre per darrere, però amb diferències curtes. A l’inici de l’últim i definitiu període, l’Artés aconseguia posar-se per davant en el marcador i va fer esclatar una grada més animada que mai.
Al final, però, el millor ofici i encert dels jugadors del Pardinyes en els minuts finals, sumat al baix encert dels locals (7 de 28 en llançaments de tres) en els instants decisius, va permetre als visitants endur-se la victòria d’Artés, i així es van venjar de la derrota que van patir a la primera volta a casa davant els artesencs.
El regust sempre amarg de la derrota va quedar endolcit per l’esforç i la lluita que van mostrar els jugadors locals durant tot el partit, plantant cara a un Goliat que aquest cop es va endur la victòria.
En la propera jornada el Cerberus Artés visita la pista del Inforber Bàsquet Berga, un equip que presenta un balanç d’onze victòries i setze derrotes, i que està immers de ple en la lluita per la permanència.