Broggi recupera la figura de Lorca

per Aida Solà, 5 de maig de 2018 a les 13:22 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 de maig de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
TEATRE. El 2017 es van cumplir 80 anys de l’afosellament de Lorca. La seva obra ha passat a domini públic i moltes companyies han volgut homanetjar a Federico García Lorca. Amb aquesta versió, La Perla29 i Oriol Broggi porten a escena la boda més tràgica del autor.
“Bodas de sangre” es va poder veure el passat cap de setmana al Teatre Kursaal. 
Oriol Broggi s’ha atrevit a dirigir “Bodas de Sangre” , la obra de Lorca que, juntament amb "La Casa de Bernarda Alba", més cops s’ha interpretat als escenaris. En aquesta versió el director ho ha avalat tot amb una exquisita sensibilitat i una mirada plena d’amor sobre tot el què rodeja l’ésser humà.
 
Broggi ha posat especial èmfasi al conflicte permanent que hi ha entre el desig i la llei, entre el què el cos demana als protagonistes i el què se suposa que han de fer. O, dit amb altre paraules, entre la força de l’instint animal que tots tenim i les normes culturals que imposa la societat. 
 

La Perla 29

A través dels objectes, els actors juguen a un constant canvi d’identitats: el davantal negre representa la criada, el vel negre a la mare, el vel blanc a la nuvia… A partir d’això, molts dels actors van variant de personatge. Destacar el paper de Nora Navas en el personatge de la mare; l’orgull i la força amb què ho representa, fa que el moment de la tragèdia es converteixi en un dels punts més potents de la funció.
 
Amb “Bodas de Sangre”, la Perla29 ha donat al espectacle un aire molt femení. Conservant el text original, el muntatge fuig de la lluita i representa la mort de manera simbòlica. L’obra acaba amb un final alegre i gairebé harmoniós, en què la llum i la música vencen l’odi.   



Participació