Les obres de l'Eix Transversal poden acabar-se quatre mesos abans del que era previst

per Ramon Aran i Vilà, 15 de juny de 2012 a les 16:44 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 de juny de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
TRANSPORTS. L'empresa concessionària del desdoblament de l'Eix Transversal ha comunicat als alcaldes dels municipis afectats que les obres van a molt bon ritme i que, segurament, estaran enllestides a principis de l'any vinent i no al proper estiu, com es preveia.
El nou Eix Transversal (C-25) pot ser una realitat fins a mig any abans del límit de finalització de les tasques de desdoblament de la via, que discorre 150 km entre Riudellots de la Selva (Girona) i Cervera (Lleida). Cedinsa, l'empresa que gaudeix de l'explotació de l'Eix, segons TV3, ha informat als alcaldes afectats per les obres que aquestes avancen a molt bon ritme i que acaban al primer trimestre del 2013 i no al juliol, que era el termini marcat. TV3 ha dit que les obres poden acabar-se quatre mesos abans, és a dir, entre el març i l'abril.


No s'obrirà per trams

L'empresa també ha informat que no s'anirà obrint el pas al trànsit als trams que ja s'hagin consolidat, sinó que el nou Eix s'inaugurarà tot de cop quan finalitzin les obres. Actualment, hi ha 2.500 peons treballant a peu de carretera al llarg de la via.


Cedinsa va inaugurar l'Eix el 1997 i, d'ençà, gaudia de 33 anys d'explotació. Ja llavors hi va haver sectors crítics amb el projecte que reclamaven el doble carril des d'un bon principi. L'eixamplament de l'Eix es pagarà amb un peatge a l'ombra: la Generalitat pagarà a Cedinsa una quantitat anual en funció dels usuaris que passin per l'Eix.

Fer pagar els camions


Segons la informació de TV3, alguns alcaldes es plantegen fer pagar als camions un peatge, sobretot als que fan transport internacional, per amortitzar una part de la despesa de les obres. Així, s'establiria dues línies de finançament del desdoblament de l'Eix: peatge indirecte pagat per tots i el directe per als camions. Seria una manera de desincentivar l'elevat trànsit d'aquests vehicles, que actualment satura la via.
Arxivat a:
Política, TRANSPORTS



Participació