BMW 420D xDrive: nivell total

per Enric Oller i Carbó, 11 d'abril de 2015 a les 14:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 d'abril de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. A BMW la nova era de cupès segueix l’antiga nomenclatura de la marca bavaresa que reserva els números parells del catàleg germànic per als models amb aquesta silueta. La sèrie 4 compta amb un disseny que coincideix en certa manera amb el de la sèrie immediatament inferior: s’allargassa el capó, s’incrementa la distància entre eixos i es desplaça subtilment l’habitacle cap enrere per afavorir l’espai interior.

Al frontal hi ressalta una doble graella ovoide lleugerament inclinada cap endavant: Per reblar aquesta posada en escena, s’hi munten uns curiosos fars de xenó rodons emmarcats per sengles anells lluminosos. Tot aquest bé de déu, més enllà de l’aparença, proporciona una excel·lent visió a la nit i fa que el model sembli molt més ample. Per acabar-ho d’adobar, el nostre protagonista afegeix dues entrades d’aire addicionals en posició vertical, a banda i banda del cotxe. Aquests conductes aconsegueix millorar el flux aerodinàmic al voltant de les rodes davanteres, contribueixen a reduir la resistència aerodinàmica i, per extensió, els consums. L’increment de mesures no varia les tradicionals proporcions de la casa i, a canvi, genera una silueta molt més esportiva, plana i aerodinàmica. De costat, els ulls se’n van cap a dues línies estratègicament esculpides. La superior neix a la part frontal i es perllonga cap a la cua. L’altra comença per sota just darrere de la roda davantera, dibuixant una curvatura lleument ascendent.
 
La influència de la línia esportiva exterior s’encomana a dins. L’habitacle és típicament BMW. El panell de comandaments embolcalla el conductor i tots els elements queden a l’abast. La rellotgeria arriba retroil·luminada en color taronja. El comandament iDrive segueix actuant de “mestre de cerimònies”. Acabats i materials ratllen la perfecció i la insonorització és inaudita. Els seients son confortables, embolcallants i amb molts de reglatges. L’ordre impera!
 



La porta del maleter s’obre de forma automàtica i a distància, també. Reserva 480 litres per a l’equipatge. Els respatllers posteriors poden plegar-se si volem triplicar la capacitat total de 1.300 litres. L’equipament pot arribar a ser inacabable si tirem d’opcions. Els fars bi-xenó amb sistema d’il·luminació LED diürna formen part de la dotació de sèrie, però hi ha un grapat de llandes d’aliatge disponibles, sensors d’estacionament amb càmera de visió posterior, accés sense clau, suports lumbars, tota mena d’altaveus climatitzador bi-zona o el volant multifunció.
 
La motorització dièsel dos litres de quatre cilindres que duia la nostra unitat de premsa es preveu que serà la més venuda. La versió 420D xDrive de 184 CV porta la caixa automàtica de 8 velocitats, per la qual cosa es converteix en una eina prestacional i refinada que agafa els 100 km/h en poc més de 7 segons i que depassa folgadament els 230 km/h. Sorprèn per la seva gran capacitat de recuperació i suavitat de funcionament, perquè vibra molt poc i gasta de forma molt enraonada. Fa servir sistema Common Rail, turbo de geometria variable i injectors proveïts d’electrovàlvules. Duu també sistema Stop/Start de parada i engegada automàtiques i un selector amb tres modes de conducció: un EcoPro enfocat a reduir consums; l’Sport, que sensibilitza tacte i resposta del pedal de l’accelerador, endureix la direcció i apura el traspàs de relacions, i el mode Confort, més equilibrat.
 
Però el més interessant de la unitat provada és el sistema de tracció total intel·ligent que incrementa l’arrapament, la seguretat i optimitza la potència. El fa més àgil i disciplinat en revolt i aconsegueix una petjada molt franca que només en trams irregulars i a exigència extrema qüestiona la compostura. En qualsevol cas, haurem de forçar molt el ritme per activar els controls electrònics de seguretat o comprometre el guiatge. I en aquest hipotètic escenari, sempre comptarem amb la col·laboració d’un equipament de frens disposat a actuar amb fermesa i precisió mil·limètrica.
 
 
FITXA TÈCNICA
Motor: davanter longitudinal. 4 cilind. 1.999 cc. 184 CV. Diésel.
Tracció: total.

Canvi:
automàtic-seqüencial de 8 vel.
Frens: discs vent/discs vent.
Vel. màxima: 234 km/h.
Accel. 0 a 100 km/h:
7,7 s.
Consum mitjà: 4,9 litres.
Preu: 44.900 euros.

Arxivat a:
Gent, BMW, cotxes, motor, MOTOR



Participació