Opel Meriva: diferència senyorial

per Enric Ollér i Carbó, 11 de novembre de 2014 a les 23:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de novembre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. Nova gamma de motoritzacions, més oferta tecnològica i caixes de canvi millorades. Les novetats estètiques de l’Opel Meriva serveixen per diferenciar-lo del seu predecessor, però van molt més enllà del refinament de les formes per incidir en la qualitat dels acabats i la tecnologia aplicada.
Opel reposiciona el seu original monovolum de portes invertides i el dota d'alguns elements d'equipament i tecnologia fins ara no disponibles. El model que la marca va llançar l'any 2010 es continua fabricant a Figueruelas (Saragossa), però amb un frontal redimensionat que recorda força la resta de models de la gamma. Duu sistema d’il·luminació diürna de tecnologia LED i cedeix una part del protagonisme del cotxe a la línia del sostre, inclinat cap el darrera en paral·lel a la cintura, esculpida mil·limètricament per proporcionar-li una millor aerodinàmica. Les finestres laterals, perfilades amb una mena de jonc cromat per sota, neixen més avall i afavoreixen la lluminositat interior i la visibilitat dels qui viatgen a la part posterior. Estrena també nou disseny interior dels pilots posteriors, també de LED i el client pot d’escollir diferents llandes d'aliatge de 17 i 18 polzades.



 
El Meriva del 2014 manté com a principals característiques el sistema d’obertura invertida de les portes del darrere (de fins a 84 graus) i el FlexDoor, que desplaça longitudinalment els seients de la fila posterior. A nosaltres ens ha agradat la unitat d’emmagatzematge central mòbil a dos nivells FlexRailque, que queda entremig dels dos seients davanters, a l’abast de qualsevol passatger i la possibilitat per poder configurar l’interior a voluntat a través de maniobres força intuïtives, sense haver de desmuntar ni treure cap butaca. La segona filera de seients llisca longitudinalment per adaptar la reserva d’espai a les necessitats del passatge o el maleter, de 400 litres. Plegant tots els respatllers s’aconsegueix una magnífica superfície plana de càrrega de 1.500 litres. La posada en escena interior mereix nota. Especialment pel que fa a nivell d’acabats. L’ergonomia és tan bona com la sincronia del conjunt. La tradicional austeritat alemanya queda superada aquí pel disseny avantguardista i el sentit pràctic. Hi ha una pila d’amagatalls per dipositar petits objectes i reglatges en el seient i la columna de direcció per trobar la posició ideal. L’equipament inclou sistema automàtic d’encesa de llums i eixugavidres; fre d’estacionament elèctric activable amb un sol botó i assistent d’arrencada en pendents. L'oferta tecnològica també s’actualitza. El nou model inclou una càmera posterior per facilitar les maniobres d’estacionament i sistema multimèdia Intellilink de tercera generació, que entre altres coses permet la integració de telèfons smartphone, amb suport tant per a aparells amb sistema operatiu Android com iOS.
 
Mecànicament, el Meriva renova l’oferta de motoritzacions amb l'arribada del nou 1.6 CDTI de quatre cilindres, el primer de la nova generació de turbodièsels ECOTEC. Opel el comercialitza amb110 i 136 CV i el publicita com el motor dièsel més net, eficient i de millor rendiment que mai ha produït la casa fins ara. Compleix la normativa d'emissions Euro 6 i rebaixa el pes del bloc en uns 20 kg perquè està fabricat en alumini, porta sistema de distribució en cadena i el col·lector d’admissió i la tapa de l'arbre de lleves en material plàstic. Tot plegat per aconseguir un 10% més d’eficiència i un 7% més de parell-motor. També són noves les caixes de canvi, de sis marxes, que redueixen les friccions internes en benefici de la suavitat, rapidesa i precisió del traspàs. L’automàtica opcional també és de sis velocitats i l’equipen totes les versions.
 
Fitxa tècnica :
 
Motor: D’alumini davanter trans. 4 cil. en línia 1.598 cc Injecc.
Direcció Common Rail i turbo 110 CV gasoil.
Canvi:
Manual 6 vel.

Tracció:
Davantera.
Velocitat màxima: 182 km/h.
Acceleració 0-100 km/h:
12,9 s.
Consum mitjà: 4,4 litres.
Preu:
17.844 euros.

 
 


Arxivat a:
Gent, opel, meriva, cotxes, motor, MOTOR



Participació