La Fira Mediterrània clou amb èxit la seva 17a edició

per Albert Flotats, 13 d'octubre de 2014 a les 20:16 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 d'octubre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
CULTURA-ESPECTACLES. De dijous fins a diumenge, Manresa va viure un any més una nova edició de la Fira Mediterrània. Aquest any el festival comptava amb algunes novetats i s'adaptava als temps actuals. També en destaca la rellevància que prenen els espectacles de carrer, i l'assistència de públic familiar. 
Manresa ha tornat a omplir-se de cultura, colors, gent, espectacles, vida. Del 9 al 12 d’octubre, s’ha erigit com una ciutat amb capacitat per atreure professionals i públic. En la seva 17a edició, l’organització destaca que hi ha hagut més de 200 funcions, 1.053 professionals inscrits de 570 entitats diferents. D’aquests, un 76% han estat catalans, un 10% espanyols i el 13% internacionals. Cal destacar que enguany s’ha apostat més que mai per l’espectacle de carrer, el popular. Així, el 62% de les obres han estat gratuïtes, una disminució del 31% respecte de l’any anterior.
Amb tot, l’èxit ha estat considerable, amb una ocupació del 79% i amb 17 funcions exhaurides. Cal destacar entre els principals èxits de públic La Troba Kung-Fú, Txarango, Eliseo Parra, Big Band Basket Beat Barcelona, Dervitxos Giròvags de Damasc amb l’Ensemble Al-Kindi, Massilia Sound System o Despertaferro Tocatta.

Txarango durant el seu concert a la Sala Stroika de Manresa. Foto: Fira Mediterrània
En la present edició també s’ha fet una clara aposta per la renovació d’espais, com ara la Taverna, ubicada actualment al Jardí del Casino com a Taverna Estrella DAMM – Cuines del món. Això ha permès guanyar dos espais, d’una banda el de la Taverna, que enguany ha acollit l’espectacle inaugural i la Festa de Cloenda, a càrrec de la Cobla Catalana dels Sons Essencials; de l’altra, el de la plaça Sant Domènec, dedicada als muntatges de circ i els jocs; i finalment la que ha esdevingut l’escenari a l’aire lliure per a propostes familiars.
 
Cal esmentar també que en aquesta 17a edició, la Fira Mediterrània ha renovat la seva pàgina web per fer-ne més accessible el contingut, tant al públic com als professionals. El resultat han estat 23.761 visites durant el mes de setembre, una xifra que supera en 3.000 les visites del mateix període de l’any passat.  

Brimborions de la companyia Picto Facto sorprenen el públic manresà.  Foto: Fira Mediterrània



Participació