Fa 3,71 metres de llarg i es fabrica a Tailàndia. Ha estat dissenyat amb la intenció d’acontentar a tothom a partir de criteris aerodinàmics que li proporcionen un coeficient Cx de només 0,27. Reserva un maleter de 235 litres i es comercialitza en quatre únics colors.
A simple vista no es nota massa, però el treball dels enginyers nipons amb relació a l’aerodinàmica és més que meritori. El secret l’hem de buscar en la forma del para-xocs davanter, que incorpora entrades de refrigeració molt petites i en el carenat dels baixos en forma d'escut. La casa li ha muntat també pneumàtics de baixa resistència i ha esculpit una silueta descendent que acaba a la cua en un discret aleró per sobre del vidre posterior. L’optimització de l’estructura del xassís, el bloc i la caixa de canvis i una geometria de suspensió amb arquitectura McPherson al davant i barra de torsió al darrere han congelat la tara final en 845 kg, mentre que els llums frontals amb tecnologia LED permeten actualitzar-li la fisonomia.
L'interior del nou Space Star és senzill i funcional. No hi ha concessió a l’estridència o al disseny d’avantguarda. La qualitat dels ajustaments sembla pensada per durar molts anys. Plàstics durs i resistents folren la totalitat de les zones visibles. En el panell els comandaments estan ben ordenats i la instrumentació proporciona les dades que s’esperen. El conductor viatja lleugerament elevat. No és complicat trobar la posició ideal, tot i que el volant només té regulació en alçada. L'espai interior de l’Space Star és molt bo amb relació a les seves dimensions exteriors i més encara si el comparem amb el Colt. Les places del darrere són justes per a tres ocupants, però la central gaudeix d'un sòl pràcticament pla, més confortable per a cames i peus. L’espai del maleter pot engrandir-se si abatem els respatllers posteriors asimètricament. La banqueta del darrere compta amb dos ancoratges Isofix per instal·lar-hi cadiretes infantils.
Ens ha impactat la seva generosa dotació de sèrie que inclou elements poc freqüents en el segment, com climatitzador, bluetooth, sistema d’obertura i arrencada sense clau, control de velocitat de creuer, llandes d'aliatge de 15 polzades, volant multifunció folrat en pell o sensors d’automatisme per al sistema d’enllumenat i l’eixuga-vidres. El nou Space Star porta sis coixins de seguretat, control d'estabilitat i tracció i, fins i tot, sensor de pressió dels pneumàtics en l'acabat Challenge, el més bàsic a nivell mecànic. L'única opció és la pintura metal·litzada de color gris, que costa 300 euros.
Dimensions, lleugeresa i un radi de gir de només 4,60 metres el converteixen en un candidat idoni per als escenaris urbans. L’Space Star resulta molt pràctic en ciutat. Tres voltes i mitja de volant entre topalls fan que esdevingui l’aliat perfecte per maniobrar amb senzillesa. El tacte d’aquest element podria esdevenir un xic més contundent i informar millor del que passa per sota les rodes, però no dóna cap problema en l’ús diari i segur que agradarà als conductors novells. La suspensió té un reglatge enfocat al confort que, malgrat tot, no aconsegueix emmascarar prou bé el gronxament de la carrosseria si se’ns passa pel cap circular per itineraris cargolats, a un cert ritme. Som, doncs, davant d’una interessant opció dins del segment dels urbans, considerant la tarifa que exigeix, l’equipament i l’espai interior que proporciona.
FITXA TÈCNICA
Motor: davanter. 3 cilindres. 999 cc. Injecció Multipunt. 71 CV gasolina .Tracció: davantera. Canvi: manual 5 vel. Frens: discs/tambor + ABS. Tara: 875 kg. Vel. màxima: 171 km/h. Accel.0 a 100 km/h: 13,7 s. Consum mitjà: en cicle combinat 4,2 litres. Preu: 10.850 euros.