Mitsubishi Space Star: l’au fènix urbà

per Enric Oller i Carbó, 8 d'octubre de 2014 a les 00:24 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 8 d'octubre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. Manté només el nom i les cinc portes de la generació anterior. L’Space Star reneix com l’au mitològica reduint mesures i afinant la lleugeresa. És fins i tot més petit que el Colt que va deixar de vendre’s el 2012.

Mide sólo 3,71 metros de largo , más pequeño incluso que el Colt, el Mitsubishi más pequeño que dejó de venderse en 2012 y que medía 3,94 metros.Fa 3,71 metres de llarg i es fabrica a Tailàndia. Ha estat dissenyat amb la intenció d’acontentarSu silueta no es tan personal como lo han sido los modelos pequeños de la marca japonesa pero su estética parece diseñada para gustar a todo el mundo y no producir rechazo, aunque esconde una clara ventaja, una aerodinámica récord en su segmento que, junto con su ligereza de peso, tan sólo 845 kilogramos, contribuye a conseguir unos consumos muy aju a tothom a partir de criteris aerodinàmics que li proporcionen un coeficient Cx de només 0,27. Reserva un maleter de 235 litres i es comercialitza en quatre únics colors.

A simple vista no es nota massa, però el treball dels enginyers nipons amb relació a l’aerodinàmica és més que meritori. El secret l’hem de buscar en la forma del para-xocs davanter, que incorpora entrades de refrigeració molt petites i en el carenat dels baixos en forma d'escut. La casa li ha muntat també pneumàtics de baixa resistència i ha esculpit una silueta descendent que acaba a la cua en un discret aleró per sobre del vidre posterior. L’optimització de l’estructura del xassís, el bloc i la caixa de canvis i una geometria de suspensió amb arquitectura McPherson al davant i barra de torsió al darrere han congelat la tara final en 845 kg, mentre que els llums frontals amb tecnologia LED permeten actualitzar-li la fisonomia. 



Les dues versions disponibles, d’1.0 i l’1.2 cc, generen 71 i 80 CV, respectivament, i van associades a un únic canvi de marxes manual de cinc velocitats. La versió més potent té una resposta més Hemos podido probar el motor más potente de 80 caballos y sorprende por la inmediatez de su respuesta, ágil y contundente, perfecto para moverse en ciudad, aunque en carretera a la hora de recuperar se nota que su potencia es limitada.immediata, ideal per transitar en ciutat. Los dos propulsores cuentan con el sistema de parada y arranque automático en detenciones.Compta amb el sistema de parada i arrencada automàtica en les retencions. Tot plegat per aconseguir mitjanes homologades de l’ordre dels 4,6 litres en itineraris mixts. El dièsel ni hi és, ni se l’espera. Els motors tetracil·líndrics. copen la gamma abocant xifres d’acceleració i puntes gens menyspreables. De 0 a 100 km/h en 13,7 i 11,6 segons, i 172 i 180 km/h, respectivament. Qualsevol de les dues mecàniques és elàstica i austera en els consums, però massa sorollosa.

L'interior del nou Space Star és senzill i funcional. No hi ha concessió a l’estridència o al disseny d’avantguarda. La qualitat dels ajustaments sembla pensada per durar molts anys. Plàstics durs i resistents folren la totalitat de les zones visibles. En el panell els comandaments estan ben ordenats i la instrumentació proporciona les dades que s’esperen. El conductor viatja lleugerament elevat. No és complicat trobar la posició ideal, tot i que el volant només té regulació en alçada. L'espai interior de l’Space Star és molt bo amb relació a les seves dimensions exteriors i més encara si el comparem amb el Colt. Les places del darrere són justes per a tres ocupants, però la central gaudeix d'un sòl pràcticament pla, més confortable per a cames i peus. L’espai del maleter pot engrandir-se si abatem els respatllers posteriors asimètricament. La banqueta trasera es abatible en mitades asimétricas y cuenta con dos anclajes Isofix en las plazas exterioresLa banqueta del darrere compta amb dos ancoratges Isofix per instal·lar-hi cadiretes infantils.Las ventanillas traseras son descendentes, con elevalunas eléctricos en el más potente, un elemento ya casi olvidado en muchos de sus rivales actuales

Sólo está a la venta con dos motores gasolina tricilíndricos y sin turbo, de 1.0 y 1.2 litros, con 71 y 80 caballos respectivamente, en los dos casos el cambio es manual de cinco velocidades.

En general, al menos el más potente, es un motor con una sonoridad bastante contenida, dada su arquitectura de tres cilindros, y sin apenas vibraciones, uno de los problemas de los motores tricilíndricos.


Ens ha impactat la seva generosa dotació de sèrie que inclou elements poc freqüents en el segment, com climatitzador, bluetooth, sistema d’obertura i arrencada sense clau,  control de velocitat de creuer, llandes d'aliatge de 15 polzades, volant multifunció folrat en pell o sensors d’automatisme per al sistema d’enllumenat i l’eixuga-vidres. El nou Space Star El equipamiento de serie es muy completo y de serie incluye seis airbags, control de estabilidad y tracción, aire acondicionado y hasta sensor de presión de los neumáticos en el acabado Challenge, el más básico y exclusivo del motor 1.0 litros.porta sis coixins de seguretat, control d'estabilitat i tracció i, fins i tot, sensor de pressió dels pneumàtics en l'acabat Challenge, el més bàsic a nivell mecànic. La terminación Motion, reservada al propulsor más potente, añade, climatizador, llantas de aleación de 15 pulgadas y limpiaparabrisas automático.La única opción es la pintura metalizada en color gris, ya que solo está disponible en otros tres colores y los precios son de 10.850 euros para el motor 1.0 litros y de 11.750 para el 1.2 de 80 caballos.L'única opció és la pintura metal·litzada de color gris, que costa 300 euros. 

 Dimensions, lleugeresa i un radi de gir de només 4,60 metres el converteixen en un candidat idoni per als escenaris urbans. L’Space Star resulta molt pràctic en ciutat. Tres voltes i mitja de volant entre topalls fan que esdevingui l’aliat perfecte per maniobrar amb senzillesa. El tacte d’aquest element podria esdevenir un xic més contundent i informar millor del que passa per sota les rodes,La suspensión tiene un reglaje cómodo que no llega a resultar excesivamente blando, sin excesivos balanceos de carrocer però no dóna cap problema en l’ús diari i segur que agradarà als conductors novells. La suspensió té un reglatge enfocat al confort que, malgrat tot, no aconsegueix emmascarar prou bé el gronxament de la carrosseria si se’ns passa pel cap circular per itineraris cargolats, a un cert ritme. Som, doncs, davant d’una interessant opció dins del segment dels urbans, considerant la tarifa que exigeix, l’equipament i l’espai interior que proporciona.

 

FITXA TÈCNICA

Motor: davanter. 3 cilindres. 999 cc. Injecció Multipunt. 71 CV gasolina .Tracció: davantera. Canvi: manual 5 vel. Frens: discs/tambor + ABS. Tara: 875 kg. Vel. màxima: 171 km/h. Accel.0 a 100 km/h: 13,7 s. Consum mitjà: en cicle combinat 4,2 litres. Preu: 10.850 euros.

 

Arxivat a:
Gent, cotes, motor, mitsubishi, MOTOR



Participació