Honda Civic I-Dtec: ADN propi

per Enric Oller i Carbó, 29 de maig de 2012 a les 10:31 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 29 de maig de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. Petits canvis estètics, un equipament més ric i millores mediambientals i ergonòmiques acompanyen la renovació del Civic, que conserva l’aparença futurista tot refinant la línia i el comportament dinàmic. Canvia per millorar.
La novena generació conserva filosofia i esperit fent créixer uns mil·límetres la carrosseria (45), arranant la línia amb afegitons estilístics i oferint, de moment, únicament l’habitacle amb carrosseria de cinc portes. La icona de la marca japonesa manté inalterables algunes de les virtuts. Esportivitat i sentit pràctic continuen anant de bracet en un model que ha renovat suspensions, mecànica, disseny, aerodinàmica i materials interiors.




Per fora canvia poc. Manté els trets diferenciadors, el frontal esmolat, la curvatura de la silueta (ara amb una nova antena d’aleta de tauró a l’extrem) i el controvertit vidre posterior dividit (que, això sí, condiciona un pèl menys la visibilitat i munta eixugavidres). La novetat estrella és un sostre solar d’una sola peça i grans dimensions. Els japonesos també disposen ara d’uns fars de doble xenó opcionals amb connexió automàtica de les llargues, seients amb reglatge elèctric i suport lumbar i un efectiu sistema de càmera posterior d’imatges perimetrals per facilitar l’estacionament.


L’atmosfera interior també millora. El volant és més gruixut i arriba folrat en pell. S’han reubicat alguns comandaments, com ara el de la climatització. La botoneria s’ha traslladat al centre, com a la majoria de models de la competència. Els indicadors principals que hi ha al frontal reposen a dues alçades, cosa que pot comprometre la lectura en funció de com col·loquem la columna de direcció i de l’alçada del que condueix. La palanca del fre de mà també s’ha mogut. En aquest cas, cap a la dreta, en direcció a l’acompanyant. El fabricant assegura que el desplaçament ha permès apropar la palanca del canvi al conductor, però nosaltres considerem que la nova ubicació exigeix un petit procés d’adaptació.

El Civic continua liderant el segment en relació a l’espai per a les cames dels que viatgen al darrere. La modularitat interior és extraordinària perquè manté el mecanisme de plegat dels seients. En condicions normals el maleter reserva 401 litres per a l’equipatge sense comptar amb l’espai del doble fons, amb el qual s’arriba als 477 litres. A fora, el tap de la boca de repostatge, amb obertura remota, abandona els experiments i deixa de ser tipus tunning.




Amb mecànica dièsel, el Civic resulta ràpid, silenciós i auster quant a consums. Estrena un propulsor 2.2 i-DTEC amb 10 CV més de potència (150 CV) i sistema Start/Stop d’arrencada i aturada automàtiques que homologa unes emissions de 110 g/km. Per això aquesta versió estalvia l’impost de circulació. La casa li atribueix un consum homologat de 4,2 litres cada cent quilòmetres (dues ècimes menys que l’anterior generació) i en conducció mixta, no és gens difícil mantenir-se en mitjanes reals. Disposa d’un indicador per practicar una conducció econòmica (ECON), que suavitza la resposta de l’accelerador i redueix l’eficiència de l’aire condicionat. El dispositiu informa de quan la gestió del conductor és òptima, colorant en verd la part superior del davantal de comandaments.

L’arquitectura de contacte amb el terra també ha canviat subtilment. Els tècnics de la casa han modificat els braços de suspensió i alguna peça de subjecció de la carrosseria per afinar el comportament del cotxe. A la pràctica, el Civic contemporani no presenta grans canvis en el capítol dinàmic i segueix contenint els gronxaments en revolt. Continua essent un cotxe fàcil de dur amb unes suspensions tirant a fermes que, això no obstant, no condicionen pas el confort del passatge.



FITXA TÈCNICA
Motor: davanter transversal. 4 cilin. en línia. 2.119 cc Injecc. directa.
Turbo i Intercooler. 150 CV. gasoil.
Tracció: davantera.
Canvi: manual 6 vel.
Frens: disc vent/disc ABS.
Acceleració: de 0 a 100 km/h en 8,5 segons.
Vel. màxima: 217 km/h.
Consum mitjà: 4,2 litres.
Preu: 28.300 euros.
Arxivat a:
Gent, Motor



Participació