Models de negoci sostenibles

per Marc Fernández, 24 de juliol de 2014 a les 12:56 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 24 de juliol de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els emprenedors tenen la capacitat d’identificar i explotar oportunitats de negoci: tenir idees, convertir-les en projectes i fer-les realitat. Per aconseguir-ho és necessari un alt nivell de compromís i perseverança. Els models de negoci sostenible aporten solucions que creen valor ambiental i social i, alhora, són viables des d’una perspectiva econòmica. L’emprenedoria sostenible busca precisament això: resoldre problemes socials i ambientals aplicant, per descomptat, principis de negoci.

El model
ha de néixer amb la intenció de crear i ser capaç. a la vegada, de capturar valor. En els negocis sostenibles, aquest valor s’ha de crear tant a nivell social com ambiental i econòmic. En altres paraules, un negoci sostenible ha de respondre una doble pregunta múltiple: Com introduir una solució al mercat? Com oferir valor i transformar aquesta solució amb retorn financer mentre es mantenen els objectius centrals de sostenibilitat? 

 
Aquest model de negoci no només és important per a empreses comercials, sinó que és aplicable a organitzacions no comercials com ONG o associacions sense ànim de lucre. Tot i que l’essència d’aquestes és diferent a l’obtenció de benefici monetari pur, cal definir clarament l’estratègia econòmica necessària per mantenir-ne la sostenibilitat a llarg termini.

Si volem que el nostre negoci sostenible generi un gran impacte, haurem de procurar desenvolupar-lo de manera escalable. És a dir, haurem de ser capaços de poder reproduir-lo i expandir-lo en altres territoris i/o mercats. En el camp de la sostenibilitat, a part de la capacitat de creixement, caldrà que l’impacte sigui rellevant arreu.
 
Observant el model de negoci tradicional contraposat a un altre enfocat a resoldre problemes socials i ambientals, veiem que tenen diferències notables. La principal rau en què, en els models tradicionals, es tendeix a protegir la idea, prevenir possibles còpies, etc. En els models sostenibles, la inspiració d’una empresa pot ser el detonant perquè altres empreses contribueixin a desenvolupar les seves pròpies solucions.
 
Si esteu pensant a emprendre, una bona opció, doncs, poden ser els models de negoci sostenibles.




Participació