Un turisme multifuncional pràctic i espaiós que, per desgràcia, costa massa. Per prestacions, tacte, consum i habitabilitat hi ha algun Seat o Skoda que poden plantar-li cara. Però ja se sap que un Golf sempre serà un Golf i que la setena generació d’aquest model ha reinterpretat la filosofia que el va popularitzar com a producte de culte.
Fonamentat en la senzillesa de línies i l’atenció als detalls subtils, més gran i amb una òptima distància entre eixos, el Variant arriba amb més ajuts a la conducció i mecàniques seductores. Més baix, alt i ample que el seu antecessor, supera en 31 cm el compacte més popular del món i el depassa 9 mm en alçada. On es nota vertaderament l’espai és en el maleter, una superfície de càrrega completament plana i accessible de 605 litres, amb formes molt aprofitables que, en cas de necessitat i plegant els seients, passa a 1.620 litres.
A nivell estètic destaca per un engraellat molt estret que situa les òptiques a l’extrem de la carrosseria. L’allargassament dels fars i la pròpia forma de la carcassa contribueixen a millorar-li aerodinàmica i estilisme. La doble boca inferior, que allotja els antiboira i el radar actiu multifunció, acaba escolpint-li la punta. El reposicionament de la mecànica ha permès als enginyers de la casa avançar la roda i retardar la ubicació del primer pila en benefici de l’estètica i la distància entre eixos. La cintura també varia. La carrosseria porta ara una línia horitzontal prominent a l’alçada dels panys que li proporciona una estampa més senyorial. A la cua, els grups òptics s’han esmolat i l’absència d’antena al sostre es manté com una de les seves característiques estètiques. També s’han traspassat els indicadors de direcció als retrovisors i reposicionat la matrícula un pèl més amunt. L’acabat Sport duu barres cromades longitudinals al sostre i llandes de disseny específic.
A l’habitacle imperen les tonalitats fosques i la sobrietat. Recorda molt el de la generació anterior per bé que el panell fa la sensació d’estar un xic més orientat cap al conductor i la qualitat i ajustament dels materials és encara més depurat. Al mig, la pantalla tàctil multimèdia pren tot el protagonisme. Resulta intuïtiva a l’hora d’operar però obliga a desviar massa la vista quan la consultem. Reglatges de seient i volant faciliten la tasca, l’ergonomia és norma i no hi ha llacunes de visibilitat. Els seients porten un segell europeu de reconeixement ergonòmic però al darrera, al mig, és millor no haver d’acomodar-hi un adult perquè no hi ha molt d’espai.
El Golf Variant duu les mateixes mecàniques que el Golf de 5 portes. El motor 2.0 TDI de 150 CV que hem dut confirma el salt que ha fet el cotxe a nivell tècnic. Proporciona una bona resposta i mitjanes homologades al voltant dels 5 litres/100 km. El sistema de Stop /Start és la cirereta del compromís despesa/prestacions. En general, transmet una elevada sensació de qualitat de rodada i un bon tacte perquè no acusa fresses desagradables ni vibracions impertinents. El canvi escollit és un prodigi de progressivitat. No presenta retards en la resposta i té un solapament entre marxes increïble. El mode Sport amplia el règim de gir del motor entre una marxa i una altra per donar aquell punt d’empenta que demanen els més puristes. Serà un dels elements més desitjables de la nova proposta familiar.
FITXA TÈCNICA