Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de maig de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
CRÒNICA SOCIAL. El 6 d’octubre de 1969 va sortir del baixador del carrer Àngel Guimerà el darrer tren dels Ferrocarrils Catalans. Un nombrós grup de persones van ser-hi presents per acomiadar el tren número 210 format per les unitats 3007 i 2014, en direcció a Barcelona.
La sortida, prevista inicialment a les 13.10 h, es va retardar un moment per la concurrència de persones que volien ser testimonis del comiat.
Als passatgers amb destinació a Barcelona, s’hi va afegir un grup d’una setantena de persones que van viatjar del baixador de la prolongació del carrer Guimerà fins a l’estació Manresa-Alta. Durant el trajecte el tren anava a marxa lenta, i moltes persones el van saludar al llarg del recorregut. Hi viatjaven l’alcalde Ramon Soldevila i regidors, junt amb altres autoritats i representants, entre els quals el Sr. Delgado, inspector de l’estació.
Moltes persones es van afegir al senzill comiat viatjant amb el tren, sortint del baixador o passant per la sala d’espera, on fins aleshores es despatxaven diàriament els bitllets de tren a unes tres-centes persones amb destinació a Barcelona, i a un centenar de persones amb destinació a Berga. En aquest darrer viatge conduïen el comboi els maquinistes Antoni Gàmez i Trinitat Puig, ambdós amb vint anys de servei. En arribar a l’estació Manresa-Alta, van baixar les autoritats i el tren va continuar el viatge fins a Barcelona.
L’alcalde Soldevila, satisfet, va declarar que «aquell dia es donava un pas important amb la supressió de les vies i, encara més important, l’eliminació dels passos a nivell dels carrers Saclosa i Àngel Guimerà», i el consegüent perill que comportaven. Anys enrere es va desenganxar un vagó i va anar a parar a l’antiga estació Manresa-Riu.
Amb l’acabament del nou baixador es transformaria el sector del Passeig, la plaça Espanya i el seu entorn. Ramon Soldevila també va agrair la col·laboració i l’entesa amb els responsables de FEVE (Ferrocarrils de Via Estreta) i els responsables regionals de Transports Terrestres i Ferrocarrils Catalans.
Foto: Arxiu Comarcal del Bages