Mitsubishi ASX automàtic: bona presència

per Enric Oller i Carbó, 9 de març de 2014 a les 16:51 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de març de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. Confortable en els desplaçaments, atractiu des del punt de vista estètic, enraonadament potent i prou estalviador. L’oferta de l’ASX s’incrementa en el topall de gamma amb una versió automàtica que preserva l’aparença, incrementa el sentit pràctic i les possibilitats dinàmiques del model.

L’ASX és, de llarg, el vehicle més demandat de la gamma japonesa. Fa servir la mateixa plataforma que l’Outlander i pràcticament el 70% dels seus elements mecànics, però com que no porta la tercera filera de seients a l’interior i reserva menys espai sota el capó, pot contenir millor les mesures finals i ampliar el ventall de possibles clients. Fa dos anys, Mitsubishi va retocar els seus motors dièsel per reduir-ne les emissions de CO2, passant 145 a 136 g/km. Des d’aleshores, la marca ha venut pràcticament 400.000 unitats d’ASX al món i aquest èxit comercial ha impulsat els nipons a ampliar-ne l’oferta incorporant una variant automàtica amb motor d’alumini. Parlem d’un quatre cilindres amb 150 CV, sis relacions i lleves al volant que confia en el sistema d’injecció directa Common Rail, compleix escrupolosament la normativa d’emissions Euro 5 i homologa mitjanes de 5,8 litres cada 100 quilòmetres. L’únic inconvenient és que només es ven amb l’acabat Kaiteki, topall de gamma, cosa que li fa perdre competitivitat en relació al preu.
L’ASX automàtic manté les formes suaus dels para-xocs i el perfil trapezoïdal del frontal que ha servit per modernitzar-li la silueta fins a aconseguir un coeficient aerodinàmic Cx de 0,32. Conserva l’acabat cromat de les sortides d’escapament, els pilots amb tecnologia LED i el para-xocs posterior pintat del mateix color. La integració dels intermitents en els retrovisors (plegables), les llandes d’aliatge lleuger de 17 polzades, barres portaequipatges longitudinals i els vidres tintats ens serviran per identificar-lo.



A l’interior hi trobem un volant multifunció de pell i un botó centrat, al costat de la palanca del canvi, pel sistema motriu 4WD que simplifica el seu ús i substitueix l’anterior comandament giratori. Així el davantal guanya protagonisme. La versió que ens ocupa estrena entapissat i millora els acabats. A nosaltres ens ha agradat la il·luminació ambiental, les proporcions del sostre panoràmic i l’encert en la distribució de petits compartiments per tot l’habitacle. Duu pantalla tàctil de 6,1, sistema de climatització automàtic i guantera refrigerada.

L’ASX automàtic destil·la un bon guiatge i aconsegueix consums molt ajustats. Accelera de forma prou solvent i es recupera amb progressivitat sense que es notin massa els traspassos entre relacions. En tracció integral el repartiment és de 98/2, però en funció de les necessitats arriba a distribuir un 50/50. Les possibilitats de recuperació de la mecànica són un aliat perfecte per quan abandonem l’asfalt. Alerta, però, amb les testimonials proteccions dels baixos, que poden comprometre la seguretat dels elements més exposats si ens entestem a afrontar itineraris verament complicats.



FITXA TÈCNICA
Motor: 4 cilindres en línia. 1.798 cc. Common Rail amb Turbo. 150 CV dièsel.
Canvi: automàtic 6 vel.
Frens: discs/tambors ABS/EBD.
Pes: 1.460 kg.
Vel. màxima: 188 km/h.
Acceleració 0 a 100 km/h: 11segons.
Consum mitjà: 5,7 litres.
Preu: 33.550 euros.
 

Arxivat a:
Gent, Mitsubishi, Cotxes, motor, MOTOR



Participació