BMW 320 Touring: ‘premium’ universal

per Redacció, 7 de desembre de 2013 a les 17:24 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de desembre de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. L’evolució respecte de l’anterior Sèrie 3 Touring es nota a simple vista. El nou model alemany creix en mesures, manté els trets bàsics identificatius i guanya modernitat en les formes. S’acosta al Sèrie 5 perquè la seva carrosseria creix 10 centímetres, presenta òptiques més esmolades que li proporcionen una fisonomia més avantguardista.

Les barres longitudinals del sostre, les llandes (de 18 o 19 polzades) i uns grups òptics molt més visibles acaben per seduir-te. L’interior també millora visualment. El minimalisme s’imposa i la posada en escena convenç. Materials de qualitat i ajustaments perfectes et donen la benvinguda. El conductor comparteix protagonisme amb la pantalla central, que queda sempre fixa al mig. La major part dels elements van encarats en direcció al volant multifunció. Equip d’àudio i climatitzador simplifiquen les funcions a fi i efecte que amb menys moviments puguis fer la mateixa feina. A l’habitacle hi ha més espai entre fileres i el maleter augmenta: declara 495 litres i 1.500 amb tots els seients plegats. Líder del segment, guanya en 5 litres l’Audi i en 10 el Mercedes. L’habitacle destaca per lluminositat perquè hi ha molta superfície de vidre. Les esferes del panell combinen els indicadors analògics amb dues petites pantalles electròniques amb informació complementària.



 
Sota el capó de la nostra unitat de premsa hi hem trobat el dos litres dièsel de 184 CV de la casa. Un giny que accelera amb franca contundència i que empeny ja des les 1.700 revolucions, afavorint les recuperacions ràpides. Aquesta versió se situa just per sobre del 316d de 116 CV, el 318d de 143 CV i l’Efficient Dynamics de 163 CV. En el topall de gamma hi trobem el 325d de 218 CV i el 330d de 258 CV. En qualsevol cas, sobre l’asfalt, el nostre protagonista continua essent referència en dinamisme. L’opcional caixa de canvis automàtica de 8 velocitats esdevé la guinda. Aconsegueix registres pràcticament calcats als de la versió manual amb la mateixa carrosseria i, en canvi, la satisfacció de conducció és molt superior. Sobretot en relació amb la immediatesa dels engranatges. Aquesta transmissió costa 2.680 euros.

A la pràctica, el 320d Touring s’apropa molt al Classe C de Mercedes o al familiar dels A4. Trepitja l’asfalt amb menys convicció que la versió de la generació anterior però enllaça els revolts amb precisió mil·limètrica i sense defallir. Amb la mateixa sensibilitat amb què té cura del passatge. La suspensió adaptativa (opcional per 1.304 euros) serà molt indicada per als puristes més exigents. A la generació anterior, els taratges de la suspensió prioritzaven l’esportivitat. L’actual es decanta pel confort. El sistema de gestió emmascara una mica aquest fet. Quan posem en marxa el cotxe s’activa sempre el mode Confort. Amb l’ECO Pro podrem obtenir mitjanes de 5,7 litres en ciutat i de poc més de quatre en carretera perquè prioritza les relacions més llargues i suavitza les acceleracions. Quan l’exigència és més severa les mitjanes se situen al voltant dels 6 litres. En mode Sport o Sport+ la direcció guanya immediatesa i els controls electrònics actuen de forma més permissiva per obtenir el màxim plaer i totes les sensacions possibles.



FITXA TÈCNICA
Motor: 1.995 cm³. 4 cilin. 184 CV. Dièsel.
Tracció:
posterior.
Canvi
: automàtic de 8 vel.
Pes: 1.575 kg.
Vel. màxima:
226 km/h.
Accel. de 0 a 100 km/h : 7,6 segons.
Consum mitjà: 4,7 l/100 km.
Capacitat del maleter:
495 litres.
Preu:
41.579 euros.
 

 
Arxivat a:
Gent, bmw, motor, cotxe



Participació