Renault Captur: mutació necessària

per Enric Oller i Carbó, 7 de setembre de 2013 a les 07:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de setembre de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. L’estètica SUV triomfa i Renault ha decidit substituir el Modus per un crossover urbà fabricat a partir de la plataforma del Koleos. Milita en el segment B, però sembla un monovolum en l’habitabilitat i modularitat interior. Té la posició de conducció elevada i l’alçada respecte del terra de l’Scenic. Versàtil i espaiós, recorda força el Clio per les  línies suaus i lleugeres de la seva carrosseria.

Sostre, llantes, motllures i retrovisors acaben d’arrodonir-lo i un grapat de referències permeten demanar-lo a la carta. Tècnicament tampoc té secrets. Sis centímetres més llarg que l’utilitari dels francesos i amb un centenar de quilos afegits, reserva 377 litres al maleter perquè incrementa un xic la distància entre eixos. En el Captur t’asseus 10 cm més amunt que en un Clio, guanyes funcionalitat interior i et beneficies d’una atmosfera carregada de petits detalls intel·ligents. La banqueta posterior llisca fins a 16 cm perquè puguis prioritzar càrrega o espai per al passatge segons les necessitats. Aprofitant tota la fondària del maleter arribarem fins als 455 litres amb la particularitat que el terra és reversible. El costat de plàstic permet portar paquets més soferts o la compra diària i el de la moqueta, emmagatzemar les maletes del cap de setmana. Amb tot i això, encara ens quedaran 27 litres més distribuïts per l’interior. A nosaltres ens ha agradat prou la guantera que hi ha davant l’acompanyant, que s’obre i te forma de calaix, i les fundes dels seients amb cremallera, que es desmunten per rentar-les.




Hi haurà qui criticarà la duresa extrema dels plàstics, però la proposta no desentona quan penses en el públic potencial d’aquest model i comproves l’ergonomia i ductilitat de tots els elements del davantal. Compta amb sistema mans lliures pel Bluetooth i botoneria de gestió del control de creuer. Per sota, l’habitual comandament satèl·lit dels francesos facilita la gestió de l’equip d’àudio. El velocímetre central digital queda ben situat i és de fàcil lectura. També aplaudim la pantalla tàctil que reposa al mig, que s’ha d’abonar a banda (590 euros) però que inclou navegador Tom-Tom, sistema de telefonia i diversos serveis d’internet.

L’única versió dièsel possible és l’1.5 dCi de 90 CV. Una mecànica refinada, suau i efectiva en el lliurament de potència que supera ja els deu milions d’unitats al mercat. Arriba associada a un canvi manual de només cinc relacions amb una tercera una mica justa, que desentona en el trànsit urbà. Però aquí també el botó Eco obra miracles per arribar a reduir fins a un 10% addicional el consum fins a aconseguir registres de 3,6 litres/100 km. Opcionalment es pot demanar una caixa automàtica de doble embragatge. La tracció total ni hi és ni se l’espera! L’aparença ha guanyat la partida, però el sistema motriu condiciona i el millor és no aventurar-se per pistes si no és que el paviment sigui pràcticament llis. En part també pel tipus de pneumàtics, de baixa resistència al rodament, objectivament enfocats a l’eficiència. Declara una punta de 171 km/h i es posa a 100 km/h en poc més de 13 segons.
 


Munta unes suspensions tirant a dures que acusen les irregularitats del terreny especialment a l’eix posterior. Amb tot, el Captur és eficaç en control de moviments i molt agradable de dur gràcies a una direcció elèctrica molt ben afinada. Acusa poc els gronxaments, obté una nota alta en el guiatge i demostra un bon treball en l’aïllament. No hi ha ni vibracions ni fresses desagradables. La llàstima és que munti tambors al darrera i que en cap dels tres possibles nivells d’acabats (Life, Intense i Zen) no s’hagin contemplat els ja estandaritzats airbags de cortina que porten pràcticament tots els models d’aquest segment. 

FITXA TÈCNICA
Motor: davanter dCi de 90 CV amb Stop&Start de gasoil.
Canvi: manual 5 vel.
Direcció: assistida elèctrica.
Frens: discs/tambors.
Vel. màxima: 171 km/h.
Accel. 0 a 100 km/h: 13,1 segons.
Consum mitjà: 3,6 litres.
Preu: 16.870 €

Arxivat a:
Gent, renault, captur, MOTOR



Participació