Seguint les tines de la vall del Flequer

per Aida Mallofré, 3 de maig de 2012 a les 11:05 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 3 de maig de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
RUTA. Obrim el nostre llibre de rutes per la comarca amb un paissatge vell que podem contemplar amb ritme pausat.  La ruta que recorre la vall del Flequer i ens acosta a les seves tines permet descobrir un petit racó del Bages que combina història i natura.
Seguint la carretera del Pont de Vilomara a Rocafort, al km 4,2 haurem d’agafar un trencall a mà dreta ben indicat. Una pista cimentada ens portarà a l’aparcament, on caldrà deixar el cotxe. La caminada comença allà mateix i caldrà seguir en tot moment les marques blanques i verdes que anirem trobant al llarg del recorregut. El primer indicador està situat després d’una lleugera pujada. A continuació, un trencall a mà dreta ens portarà aviat a les primeres tines, les d’en Bleda. Un cop vistes, el camí anirà descendint passant pel costat d’una barraca de vinya perfectament conservada. Després de travessar el petit torrent del Flequer, molt bonic en temps de pluges, trobarem una bifurcació. Per arribar a les tines de les Tosques haurem d’agafar el trencall a mà esquerra. Per reprendre el recorregut tornarem al punt d’abans de desviar-nos i agafarem el camí de la dreta.

Il·lustració d'Aida Cantero

És en aquest moment quan trobarem la primera, i l’única, pujada lleugerament forta de la ruta. Després d’aquesta el camí ens conduirà per dins del bosc fins al conjunt més espectacular, les tines de l’Escudelleta. Situades al costat del torrent, les onze tines seran el lloc ideal per recuperar forces menjant una mica. Seguirem, creuant el torrent del Flequer, fins a arribar a la pista forestal principal. Per poder observar les tines d’en Ricardo agafarem el camí cap a la dreta.

Tines del Ricardo Foto: Aida Mallofré

En aquest conjunt una tina sense coberta ens permetrà observar perfectament com és per dintre. Finalment, per tornar a l’aparcament només caldrà caminar en la direcció contrària per la qual acabem d’arribar a les tines. La pista anirà descendint fins a arribar al punt d’inici resseguint la vall per la vessant oposada per on hem vingut.

Tines del Tosques Foto: Aida Mallofré

Nom: Les tines del Flequer
Inici-final (és circular): Ctra. Pont de Vilomara a Rocafort, km 4,2
Distància recorreguda: 5,5 km
Temps: 2 hores
Dificultat: Fàcil-mitjana
Perfil: Caminada suau sense dificultats remarcables

Torrent del Flaquer Foto: Aida Mallofré
Arxivat a:
Gent, seguint, les, tines, vall, del, flequer, Ruta