Nissan Juke Nismo: samurai de butxaca

per Encric Oller i Carbó, 22 d'agost de 2013 a les 17:15 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 d'agost de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. El crossover urbà de Nissan és una opció fantàstica per als que valoren la diferència però no es conformen amb un GTi clàssic. Us parlem d’un producte original i efectiu en la majoria dels escenaris que millora prestacions i estampa amb relació al Juke convencional.

La versió esportiva d’un dels models més trencadors i exitosos dels últims temps és més exclusiu, innovador, diferent i dinàmic que cap altre dels seus competidors. Els gens esportius de Nismo obren el miracle. Fan que el Juke es vegi voluptuós, més arranat al terra i amb formes més radicals. L’espòiler inferior del para-xocs és ara un engraellat horitzontal emmarcat per dues fileres LED. Les faldilles guanyen protagonisme i una fina línia vermella accentua subtilment el perímetre de la carrosseria. És el mateix cinc portes de sempre però amb un nou difusor d’aire a la cua i una sortida d’escapament més generosa. L’artesania estètica d’aquest samurai de butxaca acaba d’afinar-se amb un testimonial aleró posterior al sostre, unes llandes d’aliatge lleuger de 18 polzades i unes carcasses vermelles per als retrovisors.  


 
A l’interior els tons foscos imperen. El negre combina amb ribets vermells a les costures i al volant. L’entapissat i la rellotgeria són específics, els seients més embolcallants i els pedals estan acabats en alumini. La clau no cal ni treure-se-la de la butxaca! S’engega amb botó. No hi ha problemes per aconseguir una posició natural, però no hi ha reglatge en profunditat per a la columna de direcció. Afortunadament, el tacte et fa oblidar aviat aquesta reivindicació. L’equipament és de nota. Porta una versió millorada del sistema d’entreteniment Nissan Connect que, a través d’una pantalla tàctil, gestiona navegació i connectivitat. L’Start/Stop també ve d’origen, així com el control de tracció i estabilitat o la càmera de visió posterior per estacionar millor.



 
Les dimensions interiors i la proximitat dels elements destil·len confort. El binomi molla-esmorteïdor és més enèrgic, però no afecta pas massa al passatge i, en canvi, proporciona més immediatesa en les reaccions. Es comercialitza només amb el motor 1.6 d`injecció directa de gasolina DIG-T i 200 CV. A casa nostra només es ven amb tracció davantera. La versió 4x4 amb canvi automàtic de variador continu es fabrica, però no ens arriba. El nostre Juke Nismo munta caixa manual de sis marxes amb la qual declara mitjanes pròximes als 6,9 litres/100 km. Nosaltres no hem aconseguit baixar dels 8 litres, tot i recórrer a l’NDCS (control dinàmic de Nissan), que permet treballar en mode Eco endolcint la capacitat de pujar de voltes el motor. Però, en canvi, ens ha semblat un auto divertit. Fàcil de dur. Dels que no casen. És notablement més dinàmic i àgil que la resta dels seus germans de gamma i genera una fressa agradable que no molesta, però se sent. Accelera sense interrupcions fins a arribar a la zona alta del comptavoltes i es nota que el motor va sobrat. Però la tara (1.293 kg) del cotxe i les pròpies formes el condicionen. El centre de gravetat es deixa notar en els canvis de pes sobtats quan negocies revolts amb energia en un itinerari virat. La fermesa de les suspensions permet els ritmes lleugers, però els controls de tracció i estabilitat esdevenen un pèl intrusius si anem a buscar el límit. 
 
FITXA TÈCNICA:
Motor: 1.618 cc, 4 cilin. en línia, turbo i intercooler. 200 CV gasolina.
Tracció: davantera.
Canvi: manual de 6 marxes.
Pes: 1.295 kg.
Velocitat màxima: 215 km/h.
Acceleració 0-100 km/h: 7,8 s.
Consum mitjà: 6,9 l/100 km.
Emissions CO2: 159 g/km.
Preu: 26.480 €




Participació