Ford Kuga: alta tecnologia

per Enric Oller i Carbó, 5 d'agost de 2013 a les 13:47 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 d'agost de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. El Kuga es renova només quatre anys després de la seva estrena a partir de criteris d’eficiència i tecnologia. Canvia en estampa i dimensions per acostar-se a competidors com el Qashqai+2 o el Mazda CX-5.
Només està disponible amb cinc places. Estrena engraellat, més aerodinàmic, amb generoses entrades d’aire i grups òptics amb sistema diürn de tecnologia LED. Més estret però més alt i llarg, compta amb respatllers posteriors reclinables i guanya 46 litres de capacitat al maleter. El compartiment per a l’equipatge queda ara en 456 litres que, plegant els seients posteriors, pot arribar a tenir-ne 1.653.

 
El Kuga contemporani és més confortable i silenciós. A l’interior, l’habitacle guanya en acabats, qualitat de materials i ergonomia. El sostre panoràmic de vidre hi contribueix. Al davantal hi predominen els tons foscs i la profusió de botons fa que indicadors i palanques t’embolcallin. Trobar la posició idònia davant del volant és qüestió de segons perquè hi ha infinitat de reglatges.



La informació que ens arriba resulta completíssima. Al centre, per darrere d’un volant
exquisidament ergonòmic, una pantalla anuncia consums, velocitat i autonomia. L’equipament tecnològic ratlla l’excel·lència amb ESP, sis airbags, ordinador de viatge i programador de velocitat. Climatitzador, connexió automàtica de llums i eixugavidres, connexions Bluetooth i USB formen part de la dotació, així com les llandes d’aliatge lleuger i els antiboira. L’acabat Titanium pot afegir fars de xenó, sistema d’ajut a l’estacionament, mecanisme de manteniment automàtic de carril i de mitigació d’hipotètiques bolcades. La nostra unitat duia també automatisme per obrir o tancar la porta del maleter a distància. Com a la resta de models, Ford ha suprimit el tap de combustible independent. La tapadora fa les funcions i és impossible de perdre-la.



S’ofereix amb motor de gasolina EcoBoost 1.6 de 150 CV, amb tracció al davant o integral de 182 CV, però nosaltres hem dut el dièsel Duratorq TDCi de dos litres d’origen PSA, amb 163 CV i canvi automàtic de sis velocitats PowerShift, que declara mitjanes oficials d’uns 6 litres/100 km i emissions de CO2 de 154g/km. La unitat provada duia el nou sistema de tracció total intel·ligent que substitueix l’anterior Haldex, amb embragatge multidisc. S’ocupa de repartir la força motriu a les rodes en funció de les necessitats de tracció i, amb l’ajut del Control de Parell que el fabricant va desenvolupar per al Focus RS, frena lleugerament la roda que queda a l’interior del revolt, si cal, per fer més efectiva la traçada.

Munta unes suspensions més aviat fermes però no pas incòmodes, que li proporcionen un grau d’estabilitat poc freqüent entre els seus competidors. Com a complement hi trobem una direcció amb molt poques voltes entre topalls, que segueix amb fidelitat mil·limètrica. El Kuga frena amb contundència davant qualsevol requeriment. Els de Ford l’han equipat amb l’Active City Stop que actua automàticament quan detecta algun obstacle. A nosaltres, aquest giny ens ha semblat massa intrusiu. En canvi, aplaudim l’Emergency Assistance-Help SOS que fa servir el localitzador GPS i el telèfon mòbil per avisar el 112 d’Emergències en cas d’accident.




El comportament del nou Kuga s’assembla força al d’un turisme convencional, perquè la carrosseria pràcticament no gronxa i el sistema elèctric de la direcció genera confiança. El canvi pot dur-se d’una forma més directa si fem servir el petit botó que hi ha a l’esquerra del pom per pujar o baixar marxes. No és tan efectiu com les lleves que hi ha en els volants de la majoria dels seqüencials del mercat, però fa el fet si volem intervenir, per exemple, abans d’un avançament.En el capítol de la seguretat el nou model ha obtingut la màxima puntuació EuroNCAP de protecció dels ocupants entre els SUV de mida mitjana. 

FITXA TÈCNICA
Motor: Davanter transversal, 4 cilin. en línia, 1.997 cc, 163 CV, gasòil.
Tracció: Davantera.
Canvi: Automàtic 6 vel.
Frens: Discs/discs.
Vel. màxima: 196 km/h.
Accel. 0 a 100 km/h: 10,4 s.
Consum mitjà: 6,2 litres.
Preu: 33.400 euros.

Arxivat a:
Gent, ford, cotxe, motor, MOTOR



Participació