La primera iogurteria de Manresa comença amb un èxit espectacular

per Aida Mallofré, 5 de juliol de 2012 a les 22:25 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 de juliol de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
EMPRENEDORS. La primera iogurteria de Manresa, Muuuak!, ha convertit en habitual veure cues al mig del carrer del Born. Situada a l’antic local de la botiga de discos Born12, ofereix els primers iogurts gelats de Manresa. L’èxit del projecte ja ha creat tendència i d’altres establiments oferiran un producte similar a la ciutat. Parlem amb Alexis Perramon un dels dos socis de l’empresa.
Alexis Perramon i Xavi darrera el taulell de la iogurteria Muuuak Foto: Aida Mallofré

Muuuak!
ofereix de moment una carta de sis productes diferents: el frozen iogurt, el natural yogurt, smoothies, batuts, el saníssim i el Gourmand. Tots ells, amb excepció del suc de fruites anomenat smoothie, tenen com a base el iogurt. El més sorprenent i demanat pels clients és el frozen iogurt, iogurt gelat, sobre del qual t’hi pots posar tants toppings com vulguis. Els toppings són ingredients tallats a trossets petits: fruita, xocolata, galetes o cereals. Finalment, de cara a l’hivern faran creps i gofres. 

Com us va sorgir la idea de obrir una iogurteria a Manresa?
El primer cop que vaig veure una botiga on venguessin iogurt gelat va ser de vacances a Estats Units, allà és molt popular aquest tipus de gelats. Tot i així, era molt industrial i no em va convèncer. Al cap d’uns anys vaig anar a Londres i vaig tornar a veure una iogurteria. Aleshores un dia parlant-ne amb un amic basc, que té molta empenta, em vaig acabar convencent d’obrir una botiga de iogurts gelats a Manresa.
 
Però de la idea a dur-la a terme hi ha un pas...
La veritat és que tot ha anat molt rodat. Vaig trobar el meu soci i ens vam dedicar a donar forma a la idea. Vam mirar franquícies però nosaltres volíem vendre un producte fet amb proveïdors locals que no podíem oferir en obrir-ne una. Per aquest motiu vam desestimar la idea. A partir d’aleshores vam haver de començar a treballar des de zero: provant molts productes, contactant amb proveïdors, etc.

 
Una de les característiques del Muuuak és que és un producte Km0. Què vol dir?
Un producte Km0 vol dir que la seva base, les matèries primeres, provenen de llocs pròxims on es produeix. En el nostre cas la llet és de Cal Porta de St. Fruitós de Bages, el iogurt de Cal Carlot de St. Martí de Torroella i la fruita la comprem a la fruiteria de la Plaça Valldaura.
 
Per què heu apostat per aquest tipus de producte?  
Perquè busquem un producte de qualitat i amb unes certes garanties. A més, és una manera de fer país. Si aquí hi ha gent que ho fa molt bé per què he d’anar a comparar-ho més lluny. Gràcies això estem creant xarxa entre gent de la comarca.
És un bon sistema, nosaltres dels proveïdors n’estem molt contents. Un dels avantatges d’estar a prop és que el marge de maniobra és molt ràpid. Per exemple, si un diumenge em quedo sense llet puc trucar al proveïdor perquè me’n porti més.


Imatge d'un Supermuuuak Foto: Muuuak!   

Emprendre

Quins són els avantatges d’obrir un negoci inèdit a la ciutat?
Ho fas amb molta il·lusió perquè és un projecte totalment nou. Ara ens en sentim molt orgullosos, però també s’ha de recordar que obrir un negoci és un risc. Imagina’t que no ens comprés ningú i que els treballadors estiguessin amb els braços creuats... Tot i així, tots dos socis tenim empresa i ja hem crescut amb la convicció que s’ha d’arriscar. És bàsic.  
 
Quan vàreu trigar a obrir el negoci?
Més o menys són tres mesos de feina, combinant-ho amb les nostres altres feines . De fet, des de finals de l’any passat ja buscàvem local però no ens en sortíem. A on estem ara no hi posava ni que es venia.
 
Impediments. N’heu tingut gaires?
Més que res el fet de començar de zero. Vols portar la idea a la teva ciutat però no tens ni idea de com fer-ho. Ningú no ens podia explicar per on anirien les coses, orientar-nos. Nosaltres hem fet curt amb totes les previsions, no ens esperàvem aquest èxit. Això fa que haguem d’estar molt a sobre de tot. Una sort és que amb els treballadors anem molt a la una, hi ha molt bon rotllo.
 
No tenir un referent pròxim...
Va ser molt temps de fer proves amb la màquina ja comprada; anant a buscar diferents tipus de llet; de iogurt; provant diferents cremositats, si el fèiem light o no; si la llet havia de ser sencera... Per trobar la versió definitiva de tots els productes vam comprar la màquina de fer iogurts gelats, la vam instal·lar a casa als meus pares i allà fèiem durant els caps de setmana proves amb els amics.
Un amic també ens va fer la imatge de la marca, el Marc Ballús. Durant caps de setmana a les nits. Al no tindre ningú al darrera vam haver de fer la carta des de zero. Fer-ho tot, des del disseny dels rètols, als flayers, les targetes, la vaca, el nom... Volíem una imatge cuidada, que se’ns reconegués. I què alhora fos simpàtica.
 
Com el nom, no?
Un altre cop un amic ens va ajudar. Ell va dir: “quedaria xulo Muuuak perquè és un combinació de la onomatopeia del mugit de la vaca, i la manera com s’escriu un petó en missatge SMS, Whats up, etc.” Vam pensar que era ideal.
 
L’èxit

Realment la idea ha tingut molt d’èxit. És molt habitual veure cues davant de la botiga.
Ha passat una mica més de tres mesos i sembla que ja portem un any. No ens esperàvem aquest èxit. Molta gent ens ha trucat d’arreu de Catalunya, sobretot de la província de Barcelona, per preguntar i informar-se. Fins i tot, hem rebut propostes per franquiciar-ho, però no era la nostra intenció. La veritat és que no ho hauríem pensat mai.
 
I en temps de crisi...
En una època com aquesta l’èxit és sorprenent. També és un producte Km0 i baix en calories perquè és un iogurt que no porta nata, i ara hi ha molta gent que valora aquests aspectes. És un iogurt natural, però molt menys calòric que un iogurt convencional. A més, al iogurt hi pots posar fruita. Tot i així, som conscients de què tot és finit i que hem d’aconseguir mantenir-nos després de ser la novetat.
 
Com us ho fareu per mantenir aquests bons rendiments.
Cada dos per tres estem provant productes i toppings nous. Sempre anem variant els toppings. Per exemple, la maduixa té molt d’èxit, però hi haurà un moment que no serà temporada de maduixes i no n’hi haurà.
L’altre dia una treballadora, la Laia, va dir: “perquè no provem de fer un batut d’Oreo”. Tots vam pensar quina bogeria. Ho va provar i mira, ara es va venent. Realment està molt bo.    
De cara a l’hivern començarem a oferir creps i gofres. I per sorpresa nostre el iogurt natural es va venent molt bé. La gent si afegeix xocolata o fruites. També pot ser una bona solució per l’hivern.

Arran del vostre èxit s’obriran noves botigues on es vendran iogurts gelats. Com ho porteu?
No em sembla malament. Nosaltres continuarem reivindicant la qualitat del nostre producte i esperem que continuem igual. Ens haurem de repartir més el pastís. I pel que fa a que s’obrin noves botigues de gelats crec que ens beneficia a tots perquè potencia la cultura del gelat.  
 
M’han dit que ahir vàreu tenir un client bastant especial...
Sí un jugador del Barça, el Pedro. Va anar a visitar la botiga de roba del davant i vam aconseguir que es fes una foto amb un muuuak a les mans. Això ha sigut la bomba, amb un dia hem augmentat moltíssim les visites a la pàgina web del Facebook.  






Participació