Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de febrer de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. El precursor, l’XR2, va aconseguir alguns èxits esportius de rellevància perquè pesava poc, tot i dur una mecànica 1.6 de només 96 CV de potència. L’actual Fiesta és més ràpid, potent i àgil, gasta menys i arriba en un moment estratègic per als urbans esportius.
Ford guanya la partida a tota la competència amb l’estètica, la motorització o el dinamisme. I, a sobre, està ben posicionat en preu. La vocació del nostre protagonista passa pràcticament desapercebuda si no ens fixem en l’espòiler inferior, l’aleró del darrere o el difusor de doble sortida de l’escapament. El frontal a l’estil Aston Martin acull una àmplia boca amb engraellat tipus niu d’abella, taloneres específiques i llandes de 17 polzades. A l’interior un parell de magnífics seients Recaro ens dóna la benvinguda. L’alumini dels pedals i algun logotip acaben d’adobar la posada en escena, però t’hi has de fixar una mica per saber que seus dins d’una variant esportiva. La sobrietat i la polivalència es converteixen en norma. Però el que realment ens interessa és el que amaga sota el capó: un 4 cilindres de 1.596 cc, amb bloc i culata d’alumini, injecció directa, distribució variable i turbo batejat com a Ecoboost. El motor disposa d’una funció overboost que incrementa la potència màxima fins als 200 CV de manera puntual i limitada cada cop que canviem de marxa. Unes suspensions de nova factura rebaixen l’alçada del xassís 15 mm i incorporen una barra estabilitzadora a l’eix posterior.
L’ST ofereix un grau elevadíssim d’adherència. El sistema Torque Vectoring converteix l’ESP en un
repartidor de parell que frena la roda que perd adherència. La direcció es beneficia d’un sistema elèctric d’assistència que llegeix perfectament el paviment i passa informació al volant sense emmascaraments. A nosaltres ens ha agradat especialment la combinació perfecta entre dinàmica, immediatesa en l’ús de la caixa de canvis i sonoritat del motor. El maneig de la caixa manual de sis relacions és ràpid i precís i té uns recorreguts molt curts. La fressa mecànica acompanya. La remor recorda força els GTI dels 80 perquè l’ST equipa el Sound Symposer, un joc de membranes actives que limiten, regulen i amplifiquen el soroll d'admissió. Això no condiciona pas el silenci que es demana per mantenir creuers a 120 km/h en els llargs viatges i, a canvi, genera un pòsit sonor que transmet
sensacions. Els frens també reben nota.
És l’únic Fiesta que equipa discs a les quatre rodes i això es nota quan es va de pressa. Fins i tot en termes de consum ens ha seduït perquè practicant una conducció relaxada no és gaire difícil mantenir-se en els 8 litres/100 km de mitjana. El Fiesta ST rebla el clau amb el preu. Costa 22.460 euros sense descomptes ni promocions, però la marca ofereix fins a 5 anys de garantia amb una dotació de sèrie que incorpora, per exemple, climatitzador amb sistema de control automàtic de temperatura; els
airbags preceptius, ordinador de viatge, alçavidres elèctrics i sistema
EasyFuel, que estalvia el tradicional tap de combustible i impedeix que ens equivoquem de mànega en posar benzina.
FITXA TÈCNICA
Motor: davanter transversal. 4 vàlvules per cilindre. 1.596 cc. Injecció directa i turbo. 182 CV. Gasolina.
Tracció: davantera.
Canvi: manual 6 vel.
Frens: discs/discs ABS.
Vel.màx: 220 km/h.
Accel. 0 a 100 Km/h: 6,9 s.
Consum mitjà: 5,9 litres.
Preu: 22.460 euros.