El vi del Bages, nou reclam turístic

per Anna Mas, 27 d'abril de 2012 a les 16:59 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 d'abril de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
GASTRONOMIA. La comarca va presentar al Saló del Turisme una innovadora proposta d’enoturisme
El Saló Internacional del Turisme de Barcelona, celebrat el  passat cap de setmana al recinte de Montjuïc, va tornar a obrir les portes al Bages com a destinació turística de qualitat. 

L’Oficina de Turisme de Manresa va mostrar al públic les tres cares de la nostra comarca: la Manresa medieval, a través de la història del Carrer del Balç i amb un
dels personatges de la popular Fira de l’Aixada; la cultura ignasiana, mitjançant una
projecció sobre la ruta de pelegrinatge que uneix Loiola i Manresa, i l’enoturisme,
seguint l’estela de la DO Pla de Bages.

 
  Stand de Mbici, al Saló del Turisme
Stand de Mbici, al Saló del Turisme


Potenciar l’atractiu del Bages
 
Donar a conèixer la Catalunya Central al turista tan estranger com de proximitat, aquesta és una de les línies encetades per la Diputació de Barcelona per fomentar el turisme més enllà de la capital catalana. En concret, s’està apostant per l’oferta de rutes de senderisme, el turisme industrial i l’enologia. La cap de l’Oficina de Promició Turística de la Diputació, Anna M. Sánchez, va argumentar que «cal treballar per aconseguir que el senderista i l’enoturista sàpiga que no cal anar fins a Lleida per fer excursions, o que al Bages també hi ha molta riquesa vinícola». A la vegada, s’està promovent la diferenciació de Barcelona per mitjà de la identitat: «El turista vol experiències, viure les Festes Majors i les tradicions de cada poble, i per això busca destins com la Catalunya Central». 
  
Conèixer la cultura del vi
 
En aquest sentit, enguany s’ha presentat una activitat turística innovadora que combina l’enologia, l’esport i la natura al Bages. Es tracta d’una ruta en bicicleta que fa un itinerari per diferents espais naturals i inclou una visita als cellers propers a Manresa: Fargas-Fargas, Molí del Collbaix, Mas de Sant Iscle i Oller del Mas. La cooperativa Mbici ha impulsat aquesta iniciativa, que es va donar a conèixer al Saló del Turisme a través d’un tast de vins de les quatre denominacions d’origen. Un dels responsables de la cooperativa, Josep Tomàs, opina que es tracta d’una ruta completa «per conèixer de prop la fabricació del vi», a través d’una visita a les barraques de pedra seca, les vinyes, les instal•lacions i els cellers, a més d’incloure un tast de vins.
 
La proposta va rebre una bona acollida per part dels visitants al Saló: «Entre 30 i 50
persones van assistir a cada una de les tres sessions organitzades», assegura Josep
Tomàs. Tot i així, afirma que hi ha «un gran desconeixement de la tradició vinícola
del Bages» perquè el públic encara conserva el tòpic de les denominacions d’origen
clàssiques, com la del Penedès, i «s’oblida que al Bages també hi ha vins de qualitat».
La cooperativa oferirà aquestes excursions a partir del proper juny, en què també
s’obrirà una ruta que ressegueix la baixada del riu Llobregat.
 




Participació