Ceràmica manresana al Museu Comarcal

CRÒNICA SOCIAL. La fotografia en blanc i negre mostra una selecció de peces de la ceràmica manresana del segle XIV, amb vernís i decoració essencialment en color verd, però també hi ha peces amb predomini del morat, que s’exhibeixen en la imatge d’Antoni Quintana, reporter gràfic del diari "Manresa" i des del 1976 de "La Gazeta de Manresa", que va durar fins al darrer dia de l’any 1982, ambdós dirigits pel falangista Juan A. Lozano.

Edificis de la plaça Cots, 10 i 11

PATRIMONI CIUTADÀ. A la plaça Cots, una zona d'eixample residencial de la segona meitat del segle XIX, a tocar del barri antic, hi ha un parell d’edificis d’habitatges plurifamiliars d’indubtable valor estètic. Estan fets en una mateixa promoció cap a 1920, en estil modernista tardà, i conformen un front de façana unitari. Al costat de la Fundació Cots i d’altres edificis d’habitatges, donen un peculiar aire senyorial a la plaça.

Redacció d’Ona7 Ràdio, el dia abans d’emetre (1984)

CRÒNICA SOCIAL. La fotografia és del dia 20 de febrer del 1984, quan part de la redacció d’Ona7 Ràdio s’està preparant per començar les emissions de l’ens municipal, als estudis situats a sobre del pis de la residència Ramona Miró, a la Muralla del Carme. 

El pont Llarg

PATRIMONI CIUTADÀ. Tot i el nom de pont, aquesta obra d’enginyeria és un aqüeducte que serveix per fer arribar aigua a una part important del regadiu de la Séquia al nord de la ciutat, a la zona del Poal. Està enganxat al camí de Joncadella i als accessos de la ronda de Manresa i de l'eix Transversal, en una zona agrària. Molts manresans el coneixen perquè des de fa uns anys s’hi organitza un pessebre vivent.

Corrons celebra 50 anys com a pintor (1962)

CRÒNICA SOCIAL. Nascut a Manresa, l’any 1900, Enric Corrons Perramon celebrava els seus 50 anys en la professió de pintor i escenògraf en un conegut restaurant de la ciutat. 

Casa Torras

PATRIMONI CIUTADÀ. Tornem a la façana sud de la ciutat per fixar-nos en una casa original amb jardí situada en una gran parcel·la entre la plaça de la Reforma i els carrers de les Piques, d’Arbonés i d’Alfons XII. Aquesta casa de 1895, d’estil noucentista, forma part del conjunt d’edificis senyorials amb torres rodones que es van bastir a cavall dels segles XIX i XX a l’entorn de la plaça d’en Creus. 

Festa de les modistes (1945)

CRÒNICA SOCIAL. A la fotografia podem veure un grup de sardanistes davant la piscina municipal del Club Natació Manresa. Excepcionalment es van trobar a l’hivern, perquè a més de la seva feina habitual, bona part de les noies feien de modistes. 

Antiga església de Sant Josep del Poble Nou

PATRIMONI CIUTADÀ. Ara fa poc més d’un segle, el barri del Poble Nou estava en plena expansió i la llunyania relativa del centre de la ciutat aconsellava la construcció d’una església pròpia que pogués servir de parròquia. 

Jordi Pujol visita Regió7 (1983)

CRÒNICA SOCIAL. Pujol va fer la visita als dos diaris manresans en un moment en què la Generalitat preparava ajuts a la premsa, que valorava sobretot pel seu paper d’eina de catalanització.

Edifici del carrer del Born, 5 (El Caribú)

PATRIMONI CIUTADÀ. El carrer del Born forma part del centre comercial de la ciutat, un entorn consolidat format per edificis d'habitatges benestants fets amb la intenció de remarcar la importància social de viure en el centre. Es tracta d’edificis amb façanes ben composades de diferents estils, com aquesta casa d’habitatges neoclàssica, de 1898, que resol dues cantonades entre els carrers del Born, d’Urgell i de Cirera.
Pàgina 2 de 17
< AnteriorSegüent >
Associació Cultural El Pou De La Gallina | NIF: G-58376682 | Carrer Sobrerroca 26, 1r 1a | Apartat de Correus 1 - Manresa | Tlf/Fax: 93 872 50 18 | elpou@elpou.cat | Condicions d'ús
Ús de cookies
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per mesurar i gestionar les visites a la web, com també per recordar els usuaris que hi accedeixen. Si accepta la seva instal·lació, considerem que accepta el seu ús. Per canviar-ne la configuració o obtenir informació sobre la nostra política de galetes premi aquí.