Les propostes culturals de novembre

per El Pou, 9 de novembre de 2019 a les 14:58 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de novembre de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
PROPOSTES. Arriba el novembre. Menys hores de llum, més hores per gaudir de l'oferta cultural.
MÚSICA
Música càlida per combatre el fred
Marc Vilanova

 
Començant per la Stroika, el primer plat del menú musical que us recomanem és alta cuina de proximitat. Ni més ni menys que els navarclins The Wax, que continuen presentant en societat el seu últim treball, "A place to bury our sins away". Un llarga durada que imposa un gir a nivell estilístic, menys metàl·lic però igualment contundent i emotiu, que col·loca la banda bagenca com un dels valor a l’alça del panorama alternatiu estatal (dissabte 9, 21.30 h). En segon lloc, us recomanem una banda tribut que ja ha trepitjat la sala del polígon dels Dolors. The Other Side és sens dubte la millor banda tribut a Pink Floyd de l’estat i ens tornen a visitar, aquesta vegada per revisar els millors talls del repertori de la banda de Waters, Gilmour i compayia. Un espectacle de llum i de so que farà les delícies dels gourmets més exigents (dissabte 15, 21.30 h). Al Kursaal, dues interessants propostes amb la cançó com a element central. En primer lloc, Núria Cols i David Martell ens presentaran el "Boulevard de la Chanson française", un passeig antològic per les cançons franceses més populars originals d’Edith Piaf, Jacques Brel, Juliette Grecó, Charles Aznavour, Gilbert Becaud i un llarg etcètera
(dijous 21, 20 h). I per acabar, destaquem el concert de Jonatan Penalba amb el seu espectacle "Soca-rel", amb peces tradicionals poc conegudes del gran públic i clàssics contemporanis de la cançó en valencià (dissabte 9, 19 h).

ART
Dibuixant Manresa
Maria Camp
 
Voleu jugar a recordar com era Manresa a través de dibuixos? Ens ho proposa Ferran Costa amb l’exposició "Manresa. Te’n recordes?", que podem visitar al Casal de les Escodines del 5 al 30 de novembre. Es tracta de nou reproduccions de gran format d’obres fetes durant els anys seixanta, de diversos espais emblemàtics de Manresa. Amb un treball del dibuix sòlid, utilitzant llapis de color, tinta xina i aquarel·la, representa aquests espais i, alhora, els converteix en escenes entranyables i plenes de vida. Paisatges reals que reconeixem observats des d’una mirada plena de detalls, anècdotes i
petits personatges que donen alegria i s’han convertit en uns elements representatius de la seva obra. I acabem aquest apunt proposant-vos també visitar, fins al 10 de  novembre, al Centre Cultural el Casino, l’exposició de fotografies a càrrec de Foto Art Manresa inspirades en diverses poesies, amb motiu del cicle Tocats de Lletra.

CINEMA
‘La trinchera infinita’
Laura Vidal

 
En dies de debat sobre memòria històrica arriba l’última pel·lícula dels directors de "Loreak" i "Handia", que a través d’un relat angoixant i tràgic treuen a la llum un dels episodis encara silenciats de la Guerra Civil: represaliats del conflicte i de la posterior dictadura que van optar per amagar-se en petits habitacles a les pròpies cases, en alguns casos durant més de trenta anys, com és el cas del protagonista, Higinio. Són els anomenats "talps". Amb l’ajuda i complicitat de la seva dona, Rosa, Higinio decideix no emprendre el camí de l’exili per restar a prop de la família i és així com anem descobrint les seves vides, pors i angoixes durant 33 anys des de les dues cares de la paret: la realitat de la dura vida de postguerra que viu Rosa i la realitat que Higinio percep a través de les escletxes que el separen del nou ordre en el qual ell no té lloc. El que comença sent una escapatòria desesperada deriva cap a l’acomodament després dels anys fins a acabar amb la por i el dubte de sortir a un nou món exterior on res no és com el protagonista ho havia conegut. Gràcies a les magistrals interpretacions d’Antonio de la Torre i sobretot Belén Cuesta, els directors aconsegueixen transmetre els dilemes i convulsions d’aquesta història real.
 



Participació