Aquesta informació es va publicar originalment el 22 de gener de 2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Just un mes després del descarrilament a Vacarisses, amb una cinquantena de ferits i un accident mortal, la línia R4 entre Terrassa i Manresa tornava a funcionar el vespre del 20 de desembre, però lluny de la normalitat. D’entrada, només passava un tren cada hora entre Barcelona i Manresa, mentre que la freqüència entre Barcelona i Terrassa, en el mateix espai de temps, va ser de 8 combois. El tren que va passar a les nou del vespre per la plaça de Catalunya va arribar a la capital del Bages a les 22:55, pràcticament dues hores més tard. Un servei del tot inadequat i ben lluny de qualsevol normalitat. Es tracta d’un increment real de 40 minuts, que no es justifica per la precaució en passar pel tram afectat. A més a més, de Terrassa a Manresa, els panells informatius van deixar de funcionar. Més ben dit, desinformaven. De manera que anunciaven les parades a la babalà: tan aviat apareixia en les pantalles dels monitors Sant Feliu com Molins de Rei. En ésser de nit, alguns passatgers es van queixar ostentosament amb tota la raó, que ningú no els va avisar sobre l’estació corresponent, de manera que van anar a parar fins a Sant Vicenç de Castellet, quan havien d’haver baixat, per exemple, a Monistrol de Montserrat.
L’estació de la plaça de Catalunya de Barcelona presenta un caos organitzatiu considerable, amb manca de lavabos i serveis personals que fa anys que no funcionen, en no haver-los rehabilitat; "segurates" que llueixen múscul per impressionar no se sap ben bé a qui, els manters de venda ambulant que s’han fet seva la gran majoria de l’espai útil de l’estació i dificulten la normal circulació dels vianants, unes màquines expenedores de bitllets que no admeten sovint targetes en perfectes condicions de funcionament i un passotisme impresentable en alguns treballadors de Renfe, que semblen aliens a una problemàtica que els afecta diàriament. El més curiós del cas és que ningú no se’n fa responsable! Davant d’aquesta patètica situació, no és estrany que Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, hagi demanat la renegociació del traspàs de Rodalies amb el Ministeri de Foment al més aviat possible, davant dels incompliments dels plans d’inversió aprovats i també per la lentitud dels treballs en la xarxa ferroviària, que suposen unes limitacions de velocitat, amb retards inacceptables per als usuaris.