Jordi Sardans | Actualitzat el 22/01/2019

Un servei impresentable

 
Just un mes després del descarrilament a Vacarisses, amb una cinquantena de ferits i un accident mortal, la línia R4 entre Terrassa i Manresa tornava a funcionar el vespre del 20 de desembre, però lluny de la normalitat. D’entrada, només passava un tren cada hora entre Barcelona i Manresa, mentre que la freqüència entre Barcelona i Terrassa, en el mateix espai de temps, va ser de 8 combois. El tren que va passar a les nou del vespre per la plaça de Catalunya va arribar a la capital del Bages a les 22:55, pràcticament dues hores més tard. Un servei del tot inadequat i ben lluny de qualsevol normalitat. Es tracta d’un increment real de 40 minuts, que no es justifica per la precaució en passar pel tram afectat. A més a més, de Terrassa a Manresa, els panells informatius van deixar de funcionar. Més ben dit, desinformaven. De manera que anunciaven les parades a la babalà: tan aviat apareixia en les pantalles dels monitors Sant Feliu com Molins de Rei. En ésser de nit, alguns passatgers es van queixar ostentosament amb tota la raó, que ningú no els va avisar sobre l’estació corresponent, de manera que van anar a parar fins a Sant Vicenç de Castellet, quan havien d’haver baixat, per exemple, a Monistrol de Montserrat.
 
L’estació de la plaça de Catalunya de Barcelona presenta un caos organitzatiu considerable, amb manca de lavabos i serveis personals que fa anys que no funcionen, en no haver-los rehabilitat; "segurates" que llueixen múscul per impressionar no se sap ben bé a qui, els manters de venda ambulant que s’han fet seva la gran majoria de l’espai útil de l’estació i dificulten la normal circulació dels vianants, unes màquines expenedores de bitllets que no admeten sovint targetes en perfectes condicions de funcionament i un passotisme impresentable en alguns treballadors de Renfe, que semblen aliens a una problemàtica que els afecta diàriament. El més curiós del cas és que ningú no se’n fa responsable! Davant d’aquesta patètica situació, no és estrany que Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, hagi demanat la renegociació del traspàs de Rodalies amb el Ministeri de Foment al més aviat possible, davant dels incompliments dels plans d’inversió aprovats i també per la lentitud dels treballs en la xarxa ferroviària, que suposen unes limitacions de velocitat, amb retards inacceptables per als usuaris.
 

Navega per les etiquetes

RodaliesOPINIÓ

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Jordi SardansHistoriador i Llicenciat en Ciències de la Informació. Ha publicat diversos llibres relacionats amb la història local. Membre fundador de la revista El Pou de la gallina, en va ser cap de redacció i, des de de 1994, n'és el coordinador. També ha col·laborat amb el diari Regió7 on, setmanalment publica una columna d'opinió.
Altres articles d'aquest autor
Associació Cultural El Pou De La Gallina | NIF: G-58376682 | Carrer Sobrerroca 26, 1r 1a | Apartat de Correus 1 - Manresa | Tlf/Fax: 93 872 50 18 | elpou@elpou.cat | Condicions d'ús
Ús de cookies
Utilitzem galetes pròpies i de tercers per mesurar i gestionar les visites a la web, com també per recordar els usuaris que hi accedeixen. Si accepta la seva instal·lació, considerem que accepta el seu ús. Per canviar-ne la configuració o obtenir informació sobre la nostra política de galetes premi aquí.