El millor estiu de tots

per Josep M. Oliva, 18 de juliol de 2018 a les 12:55 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 18 de juliol de 2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
 
L'estiu té una gràcia que l'hivern no té. En la infància i l'adolescència l'estiu és temps de descobrir emocions noves: les colònies, els campaments, les amistats de les vacances, les primeres vegades de moltes coses. I encara en l'edat adulta l'estiu ens continua oferint un munt de sensacions que són pròpies i exclusives d'aquesta estació. És el gran moment dels Rodríguez, per –els menors de seixanta anys que no sàpiguen de què parlo poden consultar a internet l'expressió «estar de Rodríguez» i ho entendran.
 
Fa ja molts anys que la publicitat ha deixat d'oferir-nos el sabó que renta més blanc per temptar-nos amb productes que directament ens obren la porta a un món feliç. Els menys imaginatius encara ens segueixen dient que «faran realitat els nostres somnis» i els més sofisticats ens ho donen a entendre amb imatges d'una felicitat tan intensa com impossible, i per vendre'ns un misto ens ensenyen un castell de focs. Per a tots ells l'estiu és també el moment ideal per bombardejar-nos amb aquells missatges que apel·len directament als nostres desitjos més humans. Saben que és l'època de l'any que ens trobaran amb la predisposició més alta i la guàrdia més baixa. I ataquen a tort i a dret amb la seva artilleria estival farcida de tòpics i de conceptes que es van repetint estiu rere estiu. Entre el repertori de frases estàndard que han fet fortuna i que tant es poden aplicar a un programa de ràdio com a una paella precuinada, hi ha aquella que ens parla d'«el verano de tu vida». 
 
Aquest any la Coca-Cola també s'ha apuntat al carro dels tòpics més suats –que, evidentment, són els estiuencs– i les seves llaunes porten un reclam que diu: «Consigue el verano de tu vida. Sorteamos 90 experiencias únicas». Tots sabem que per als publicistes d'ara una "experiència" és qualsevol cosa que es pugui comprar, normalment allò més trivial. En fi, amb la Coca-Cola i amb tots els que t'ofereixen el mateix podràs aconseguir l'estiu de la teva vida si et conformes amb una vida pobra. Creure els que ens prometen «l'estiu de la nostra vida» és com apostar tots els nostres somnis a l'estiu d'aquest any. L'estiu de la nostra vida no sabrem quin ha estat fins que els haguem viscut tots i, posats a apuntar-me a un eslògan, m'apunto a aquell que diu «el millor encara està per arribar».     
   
Arxivat a:
Opinió, OPINIÓ, publicitat
Participació