Renault Scènic 2012: cobdícia familiar

per Enric Oller i Carbó, 27 de juny de 2012 a les 12:07 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de juny de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. Renovació subtil de l’estilisme, increment d’equipament i tecnologia d’avantguarda per als nous Scénic de Renault que, de passada, es mostren més austers en consum i guanyen precisió i confort de rodadura. La nova gamma incorpora la darrera generació de motors Energy dCi i nous sistemes d’assistència intel•ligent a la conducció.

La versió Grand Scénic, que és la que hem provat, presenta una silueta més elegant i contemporània. Les formes de les òptiques s’han modernitzat, igual que les aletes i el para-xocs. L’estilisme ha introduït també la tecnologia LED, la il•luminació diürna i una nova estratificació del morro que esdevé segell de marca, amb els antiboira als extrems inferiors, ara reblats per una línia cromada que li dóna una estampa més dinàmica.



Renault ha jugat la carta de l’estètica, però no ha oblidat pas els criteris de confort, sentit pràctic i economía d’ús. A l’habitacle hi ha espai per a cinc adults, però el maleter (fins a 2.000 litres de capacitat) reserva dos seients més. Darrere del conductor hi ha una filera amb tres butacons independents que poden moure’s, plegar-se o treure’s. El quadre de comandaments és de fàcil lectura, en què la instrumentació queda agrupada; els comandaments se situen en indrets fàcilment intuïbles i les formes del panell són prou suaus. Ens han agradat especialment el velocímetre digital, els calaixets addicionals tipus Scènic que hi ha al terra, el sistema de repostatge easy fuel que prescindeix de tap, els cinturons de seguretat amb doble mecanisme de pretensió i els airbags adaptatius. En l’equipament es manté la tarja magnètica plana per fer de comandament a distància i els sensors per automatitzar l’encesa de fars o l’eixugaparabrises. El conductor segueix disposant de control de pressió de pneumàtics i sistema mans lliures, ordinador de viatge i climatitzador bizona. A més, s’han afegit nous entapissats, mecanisme d’ajut per a les arrencades en pendent i una pantalla TFT amb nous pictogrames. Però el que més sorprèn en el Grand Scènic és el Visio System (opcional o de sèrie, segons la versió) que activa una alerta acústica quan canviem involuntàriament de carril sense posar els intermitents i s’ocupa de passar automàticament de curtes a llargues i a l’inrevés, a través d’una càmera de 600 metres d’abast.



Mecànicament, el Grand Scénic muntava un dels tres motors Energy disponibles, el mateix dièsel 1.6 dCi de 130 CV que porten altres turismes i SUV del grup. Incorpora el sistema Stop&Start de parada i arrencada automàtica i un dispositiu de frenada regenerativa. El resultat final és una significativa rebaixa dels nivells de consum i emissions que el situen en unes mitjanes homologades de 4,4 l/100 km i nivells de CO2 de 114 g/km.

El Grand Scénic no és un auto especialment esportiu, però compta amb un remanent de potència molt útil a l’hora d’afrontar avançaments, ports de muntanya o circular a plena càrrega. Mostra una motricitat prou correcta i reaccions predibles en la majoria d’escenaris i la direcció i els frens proprocionen el grau de confiança que espera el conductor mitjà. En part, perquè munta una direcció que informa bé del que passa sota les rodes i un conjunt de suspensions amb un bon compromís entre efectivitat i confort.

FITXA TÈCNICA
Motor: davanter transversal. 1461 cc. Injecc. directa. Common-Rail 130 CV. Gasoil. Tracció: davantera. Canvi: manual 6 vel. Direcció: assistida. Frens: disc vent./disc. Vel. màxima: 195 km/h. Acceleració: de 0 a 100 km/h en 10,2 segons. Consum mitjà: 4,9 litres. Preu: 24.600 euros.




Arxivat a:
Gent, Motor



Participació