Burring Manresa

per El Pou, 12 d'octubre de 2017 a les 12:04 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 12 d'octubre de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MANRESA, ESPÒILER 2022. PER EMISSARI 2022


Si ja era especialment difícil desplaçar-se amb cotxe per Manresa l'any 2017, imagineu-vos la situació el 2022. Aquest hàndicap de mobilitat ve donat per diverses circumstàncies. En primer lloc, el desgavell urbanístic. L'Ajuntament es va plantejar dinamitar blocs d'edificis per guanyar espai i afegir carrils en algunes de les principals vies de la ciutat, però la mesura no va ser gaire popular. En segon lloc, malauradament la ciutat no és plana i aquest fet impedeix que circular amb bici estigui a l'abast de tothom. El consistori va desestimar oferir sessions de cardio als manresans per potenciar els carrils bici abandonats.
 
Amb aquest panorama, l'Ajuntament no es podia arriscar a rebre la tempesta torrencial de turistes esperats durant el 2022 i col·lapsar la ciutat com si es tractés del sistema venós d'un obès mòrbid. Una proposta que es va estudiar va ser la creació d'un metro que connectés els diferents barris. Els regidors i tècnics de l'Ajuntament van passar-se mesos dissenyant els vagons i un any planificant el mapa subterrani per allà on passaria el mitjà de transport. Un cop finalitzat el disseny, el projecte es va cancel·lar després de demanar pressupost i veure que l'única manera d'assumir-ne els costos era demanar a tots els manresans que exercissin la prostitució "in aeternum".
 
Aleshores el consistori va optar per no estirar més el braç que la màniga i oferir una solució de baix cost: omplir els carrers de burros –no de les persones d'intel·lecte limitat, sinó dels animals. En total, el cens de rucs de Manresa va augmentar en més de 200 bèsties que es van repartir per diferents punts d'interès de la ciutat. La idea, aparentment rocambolesca, va encaixar en el nou model turístic de la ciutat: mesclar modernitat amb elements que permetessin viure l'experiència que es va trobar Ignasi de Loiola l'any 1522. El consistori va promocionar el nou mitjà de transport com el nou Bicing, «més sexi, més hipster i menys perillós», i per això el va anomenar Burring. Tot i que és veritat que el "sex-appeal" de tothom qui l'utilitza augmenta sospitosament, s'ha de destacar que de mitjana hi ha un centenar de lesions al mes causades per coces dels burros i caigudes. L'ús del Burring per desplaçar-se pel perímetre manresà és gratuït. Els únics requisits són respectar els ases i dur sempre una pala per recollir els fems. Per tant, el civisme dels seus usuaris és un element bàsic d'aquesta iniciativa. I una bona mostra del seu bon funcionament és el fet que la ciutat va augmentar en un 200% el nombre de zones verdes en pocs mesos.



Participació