Nova Zona Blava

per Antoni Daura , 29 de setembre de 2017 a les 10:49 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 29 de setembre de 2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Manresa, com la majoria de ciutats del nostre país, presenta nombrosos carrers cèntrics on l’aparcament de cotxes s’ha de fer dins del que s’anomenen “zones blaves”, és a dir, que cal abonar uns diners per aparcar un determinat nombre de minuts. És a punt d’entrar en servei un nombre nou de places prou important i això ha fet que, com sempre que cal pagar, hi hagi gent que hagi arrufat ràpidament el nas. Concretament qui ho ha fet d’una manera més vehement i pública ha estat un grup de veïns de l’entorn de l’espai, fins ara desendreçat i sense nom oficial, de l’antic baixador dels Ferrocarrils Catalans, paral·lel al carrer del Bruc, que comença a la cantonada amb el carrer de Saclosa i que desemboca al carrer de Carrasco i Formiguera (que també passa a ser tot ell “zona blava”). Han fet alguna assemblea, una recollida de signatures en contra i alguna minimanifestació amb poc èxit. Hi estan en el seu dret, naturalment. Però crec que el problema no és tant l’ampliació d’aquestes zones, com el seu preu. M’explico. És obvi que l’argument que diu que disposar de places gratuïtes afavoreix el comerç no és pas encertat. És ben bé al revés! Tots hem constatat com a les hores centrals del dia aquestes són sempre plenes, sobretot de gent que hi aparca de bon matí i s’hi està tota la jornada, de manera que és una fal·làcia dir que es fa això només per recaptar. Hom permet, més aviat, que la rotació de vehicles sigui més fluïda i hi hagi, doncs, més possibilitat real de trobar una plaça lliure per anar a comprar. Altra cosa és, com ja he apuntat, que el seu preu sigui l’adequat i raonable. 
 
Manresa té contret, a causa d’una mala planificació tecnicoeconòmica a l’hora de construir el gran i poc utilitzat aparcament de la plaça de la Reforma, un deute amb l’empresa concessionària que fa que el preu mitjà sigui molt per sobre d’altres ciutats de les nostres característiques. Si bé s’ha anunciat que, amb l’ampliació, baixarien una mica els preus, crec que no és suficient per complaure una ciutadania especialment cansada de pagar per tot. Penso que s’haurien d’assajar fórmules més racionals, com  podria ser, per exemple, que la primera mitja hora sigui gratuïta, traient, això sí, tiquet per al control. Així no existirà l’excusa que no es pot accedir de franc al centre amb cotxe per anar de botigues. Igualment les tarifes haurien de ser, en conjunt, més baixes i emplaçar als afores de la ciutat aparcaments lliures i de gran capacitat per als visitants de fora, amb transport públic que funcionés a manera de llançadora cap al nucli històric i comercial.
 


Participació