Aquesta informació es va publicar originalment el 18 de juny de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’Eurocambra enviarà una delegació de nou eurodiputats per tal de comprovar com s’han gastat els ajuts europeus a València i a Madrid, i si han estat rendibles. Els catalans ja sabem que els nostres “ajuts” a l’Estat espanyol no ho són, de rendibles. El llibre de Germà Bel “Espanya capital París” exposa ben clarament com fa segles que totes les infraestructures espanyoles tenen intencionalitat política i no busquen el rendiment econòmic. Un exemple pot ser l’alta velocitat (AVE), que ha comunicat Madrid, de forma radial, amb tots els territoris, inclosa la no radial, anomenada Ruta de la Plata, però no ha fet res per construir el corredor ferroviari de mercaderies del Mediterrani, ruta econòmicament rendible i que ja coneixien els ibers.
Cap tros de via ferroviària d’alta velocitat dóna rendiment econòmic, sinó que costa diners mantenir-lo. Els mateixos nord-americans van decidir no construir una alta velocitat entre Los Angeles i San Francisco, per no ser rendible. I a Espanya, encara ara, segueixen les obres de l’AVE a Galícia!
L’Oriol Junqueras ho resumeix bé. Amb les ajudes europees, s’haurien pogut fer tres coses: invertir en economia productiva, cremar els diners directament o fer el que s’ha fet: invertir en coses que ens costen diners. O sigui que cremar els diners hauria estat més rendible! Imagineu la sorpresa dels europeus que, de mica en mica, van coneixent el tarannà dels governants espanyols.
Cal explicar tot això a Europa: que l’Estat espanyol aplica una enorme pressió fiscal als Països Catalans, que persegueixen la nostra llengua i que tenim la voluntat de passar de l’espoli fiscal a la república catalana, per ser més eficients, lliures, solidaris i justos socialment.