Dubtar

per Elisa Muixí-Fina Monell , 11 de març de 2015 a les 10:45 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de març de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
"Pero los pensamientos nunca tienen carta de legitimidad hasta que alguien los comparte contigo."
Marian Izaguirre. La vida cuando era nuestra

Tots els pares i les mares tenim una idea sobre l’educació que volem per als nostres fills o sobre quin model educatiu apliquem. A vegades passa que els fills creixen d’acord amb aquest model educatiu i altres vegades el desmunten totalment.

Tant en un cas com en l’ altre, la nostra perseverança i validació del model necessiten reflexió individual i diàleg compartit. Malauradament, l’educació no sol ser tema de tertúlia de cafè. Tenen molt més èxit el futbol, la política, l’economia... Justament escrivim aquestes línies amb la intenció que es parli d’educació amb valoració positiva o negativa en funció de cadascú, però que se’n parli.

Com a educadors dels fills ens podem permetre no ser infal·libles i dubtar en un moment determinat. En canvi, pensem que no ens hauríem d’acceptar la improvisació constant i el decidir només per l’interès immediat. Diem això conscients de la dificultat d’aplicar-ho en uns temps tan canviants en els quals el protagonisme de l' “ara” sembla que oblida que té significat perquè existeix un “després”.

Entenem que viure el present és important en tant que ens fa gaudir de cada petit moment que ens regala la vida. És la seqüència de presents que configura una vida amb passat, present i futur. És cert que el futur és incert, però no podem viure tement aquest futur per desconegut ni intentant controlar-lo o programar-lo.

El dubte és una qualitat inherent a l’ésser humà. El podem sentir com a feblesa que ens atura o com a fortalesa que ens ajuda a avançar, la tria depèn de cadascú. Quan parlem o compartim sobre un dubte estem obrint una porta a resoldre’l o a acceptar-lo. El fet de compartir-lo ens alleugereix la càrrega i ens amplia l’horitzó.

Algunes activitats que ens poden ajudar a enriquir el nostre bagatge educatiu: Buscar intencionadament situacions de conversa educativa, organitzar trobades familiars en l’àmbit escolar per tal de compartir vivències, assistir a xerrades sobre el tema –durant l’any a Manresa se n’ofereixen diverses–, i la lectura, que té la virtut de poder-se compaginar amb tot tipus d’horaris.

Arxivat a:
Opinió


Participació