Renault Twingo: Simpatia innata, tècnica peculiar

per Redacció, 18 de febrer de 2015 a les 00:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 18 de febrer de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. El més petit dels Renault es renova vint anys després d’haver aterrat. Aquest cop, oportunament aliat amb Daimler, amb qui comparteix xassís i mecàniques. La seva carrosseria bonica i funcional acapara mirades i sedueix el jovent.

Connectivitat a l’última i moltes possibilitats de personalització acaben reblant el clau. Llàstima del preu! Ho comparteix tot menys l’aparença. La tercera generació del Twingo és més petit, però més espaiós i amb una configuració nova que situa el motor a la part posterior del cotxe i les rodes a l’extrem. Fa 3,59 cm., 10 menys que l’Smart ForFour, el 70% de les peces del qual són idèntiques. Ambdós models surten de la mateixa línea de muntatge d’Eslovènia i situen el motor sota el maleter, al darrere, just per sobre de l’eix que els impulsa carretera enllà.Observat globalment no hi ha res que recordi l’anterior generació. La casa l’ha ideat a partir d’un full en blanc. Capó i paracops han estat pensats per mitigar les lesions en cas d’un hipotètic atropellament. Amb enginy, els responsables del disseny han sabut dissimular-li les portes del darrere fent pujar el mànec fins al pilar posterior. Posat a la balança no arriba ni a la tona, però anuncia un Cx de 0,30. En el morro destaquen les òptiques de punt rodó i l’engraellat amb el rombe típic de la marca situat al mig. De costat ens ha recordat vagament el Renault 4CV o 4/4 dels 50, però els més joves el compararan de seguida amb el Fiat 500.



La qualitat dels acabats s’aprecia tan bon punt seiem a dins. El cotxe duu comandaments integrats al volant, pedals d’alumini i una petita pantalla tàctil al mig. Els estàndards de qualitat de Daimler s’han aliat perfectament amb les exigències d’estil de l’holandès Laurens van den Acker, responsable del departament de disseny de la marca del rombe. A nosaltres ens han agradat els seients davanters, d’estructura més aviat esportiva i bona capacitat d’arrapament, l’angle de gir de l’auto i visibilitat que té en qualsevol direcció. El maleter ja és una altra història! El respatller es configura en dues posicions diferents. La més vertical incrementa en 31 litres la capacitat del compartiment per a les bosses a canvi d’incomodar al passatge. Amb aquest element plegat s’arriba als 980 litres.

Que la mecànica viatgi arran del terra per sota del pis del maleter no es nota. Ni en comportament ni en el capítol tèrmic. La tercera generació del Twingo se’n va abans de morro que no pas de cul. Es comporta com un tracció davantera i això facilita molt la conducció. I encara i així, en un camí de sorra i provocant la cosa sempre tindrem l’electrònica de la nostra part, que s’ocuparà de reduïr el lliurament d’empenta per neutralitzar el lliscament.
Nosaltres hem testat la versió SCE que porta el nou motor tricilíndric de 999 cm3 atmosfèric de gasolina. Declara 70 CV i un parell-motor de 91 Nm. Genera el 90% del seu potencial a partir de les 1000 voltes, arriba associat a un canvi manual de 5 velocitats i porta sistema Stop & Start d’engegada i aturada en les retencions. Tot plegat per aconseguir mitjanes de l’ordre dels 4,5 litres i emissions de 95 g/km CO2. La versió bàsica costa 12.100 euros. Si s’oferís per menys de 10.000 segur que es convertiria en un supervendes. El TCe dièsel de 90 CV depassa els 15.400.
 
FITXA TÈCNICA   
Motor: Posterior inclinat. 898 cc. Inj. Direc. Turbo i Intercooler 70 CV. Gasolina. Tracció: Posterior. Canvi : Manual 5 vel. Direcció: Assistida. Prestacions : Vel. màx : 165 km/h. Accel. De 0 a 100 km/h: 12,2 segons. Consum mitjà: 4,5 litres. Preu: 12.100 euros.
 
 






Participació