Honda Civic i-DTEC: lògica efectiva

per Redacció, 9 de desembre de 2014 a les 23:41 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de desembre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. La novena generació del Civic va veure la llum fa tres anys només amb carrosseria normal o familiar Tourer. Aquesta manté els mateixos trets diferenciadors de la berlina normal: frontal esmolat i silueta corbada amb antena d’aleta de tauró a l’extrem.

El Civic familiar es fa mirar. La seva silueta transgressora no passa mai desapercebuda. Els trets de la seva línia fan que vidres i sostre convergeixin a l’extrem del cotxe, en uns pilots també ben originals. D’aquesta manera els enginyers de la casa han aconseguit esculpir una silueta fluïda que no trenquen ni les manetes de les portes posteriors, dissimulades en el muntant. El que més canvia és la part inferior del morro, que ara és de goma negra. Els grups òptics posteriors reben el mateix tintat dels vidres, i les llandes de 17 polzades són bicolor, en negre i plata. Els japonesos també anuncien uns fars de doble xenó opcionals amb connexió automàtica de les llargues, seients amb reglatge elèctric i suport lumbar i un efectiu sistema de càmera posterior d’imatges perimetrals per facilitar les maniobres d’estacionament.



 
L’atmosfera interior manté la tònica. Volant folrat en la mateixa pell que la palanca del canvi et donen la benvinguda. El tacte és tan agradable com la futurista posada en escena amb la botoneria agrupada al mig. L’únic que no ens acaba de fer el pes és la palanca del fre de mà entre els dos seients davanters, molt cap a la dreta. Aquesta ubicació exigeix un petit procés d’adaptació. En canvi, aplaudim el blanc de les costures exteriors del coixinet del genoll del conductor i del volant, i els acabats brillants que reblen el quadre de comandaments. Amb relació a l’habitacle, el Civic continua liderant el segment quant a l’espai per a les cames dels que viatgen al darrere. La modularitat interior és extraordinària. El maleter no és del tot regular en formes, però l’absència de roda de recanvi compensa aquesta servitud. La casa continua apostant pel kit antipunxades. Fa 4,53 metres de llarg per 1,77 d'ample i 1,48 d'altura. Manté la distància entre eixos del model base de cinc portes (2,59 metres), però augmenta la volada posterior per aconseguir més capacitat al compartiment de càrrega més generós del segment: més de 600 litres amb l’accés molt ben arranat a l’obertura de la porta que hi dóna accés, que compta amb un compartiment suplementari sota el pis. És tan gran que hi podrem deixar dues maletes de tipus avió, té quatre ganxos de subjecció i una presa de 12 volts.



El Civic actual no es pot demanar a la carta. Es ven estratificat en cinc nivells en funció de l’acabat i la versió: Comfort, Comfort Plus, Sport, Lifestyle i Executive. A partir d’un cert llindar, la marca ofereix un nou conjunt de sistemes de seguretat basats en la tecnologia LIDAR de detecció per làser, càmeres i radars. Porta el sistema de frenada automàtica en ciutat que s’activa per sota de 32 km/h. Actua només respecte dels altres vehicles i no detecta persones. També duu alarma acústica i sonora de risc de col·lisió, alerta per canvi involuntari de carril, sistema de reconeixement de senyals, detecció d’objectes en l’angle mort i automatisme pel canvi de llums.

El nou motor dièsel i-DTEC que hem estat portant aprofita el mateix bloc d’alumini d’1.600 centímetres cúbics d’injecció directa per common-rail que porta el CR-V. Declara 120 CV, arriba amb turbo de geometria variable de quarta generació i porta sistema Start-Stop. Aglutina refinament, empenta i consums en un just equilibri. L’associen a una efectiva caixa de canvis manual de sis relacions amb el mateix tacte «efectiu» de sempre. La distribució és per cadena, sense manteniment de per vida! És una mecànica més lenta en acceleració pura, però té una capacitat semblant per guanyar velocitat en marxes llargues i retalla consums.
 
FITXA TÈCNICA
Motor: davanter transversal. 4 cil. en línia. 1.597 cc. Injecc. directa. Turbo i Intercooler 
120 CV. gasoil.
Tracció: davantera.
Canvi: manual 6 vel.
Frens: disc vent/disc ABS.
Acceleració: de 0 a 100 km/h en 10,5 segons.
Velocitat màxima: 207 km/h.
Consum mitjà: 3,6 litres.
Preu: 24.500 euros. 

Arxivat a:
Gent, motor, cotxes, honda, MOTOR



Participació