Peugeot 3008 Hybrid4: multisectorial

per Enric Ollér i Carbó, 10 de setembre de 2014 a les 00:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 10 de setembre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. La variant Hybrid4 té el mèrit d’haver estat el primer model dièsel del mercat a incorporar la tecnologia híbrida. Munta la mecànica dièsel 2.0 de 4 cilindres en línia i 4 vàlvules per cilindre i passa tota la potència de 163 CV a l’eix davanter gràcies a una caixa de canvis manual pilotada que es pot fer servir en mode automàtic.

La unitat que avui ens ocupa també porta un altre motor elèctric, de 37 CV, que dóna força a l’eix posterior. Aquest giny s’encarrega de posar-lo en moviment sense sorolls ni emissions i d’impulsar-lo els primers metres. La seva aportació és testimonial quan es viatja per carretera a mitjanes dinàmiques, però es nota quan el canvi engrana una marxa superior perquè apaivaga el buit de potència que es produeix mentre les rodes estan desengranades del tèrmic. A nosaltres ens ha agradat especialment la capacitat de retenció del sistema que, més enllà dels quilòmetres d’adaptació que demana, optimitza les fases de recuperació d’energia cada cop que aixequem el peu de l’accelerador o frenem. La combinació mecànica descrita, que fa que l’auto arribi als 200 CV amb un parell màxim de 500 Nm, li permet transitar en sistema de tracció total sense que hi hagi d’haver connexió física entre els eixos i sense generar emissions, fins arribar als 70 km/h. 

 

 
Darrere de la palanca del canvi, hi ha un selector amb què podem escollir entre quatre modes de conducció possibles. El primer s’activa per defecte i calcula sol la millor propulsió per aconseguir el millor binomi consum/confort. El sistema Stop & Start que porta, l’ajuda. La modalitat Sport maximitza el rendiment mecànic, aporta immediatesa al traspàs entre marxes i proporciona una resposta més viva a l’accelerador. El mode ZEV (Zero Emissions) prioritza el funcionament elèctric, però només actua si la bateria està suficientment carregada. Per sobre dels 70 km/h activa el motor dièsel. El programa 4WD força el funcionament conjunt dels dos motors per assegurar una motricitat integral. El fabricant ha decidit que es desconnecti per sobre dels 120 km/h però amb una altra particularitat: actua sempre que el cotxe detecta una pèrdua de tracció. En un supòsit d’exigència amb la bateria sota mínims, la potència màxima que tindrem a l’eix posterior seran els 10 CV continus que pot lliurar l’alternador-motor d’arrencada. L’aire condicionat s’alimenta del motor dièsel. Si no està encès, no refrigera! Arribar als 4,1 l/100 km i a l’autonomia elèctrica que anuncia el fabricant és tot un repte. Els 1.735 kg que pesa compliquen l’escenari.

El 3008 Hybrid4 es distingeix pel sistema d’il·luminació diürna, que incorpora díodes lluminosos, l’engraellat específic, el para-xocs del darrere i les seves precioses llandes de 17 polzades. El morro preserva el nou codi estilístic de la marca i dissimula força els 30 cm que li falten per arribar a les dimensions del 4007. Les bateries posteriors li fan perdre capacitat al maleter, de 362 litres, però el compartiment manté la porta d’obertura doble i l’habitabilitat general és bona. A dins, la instrumentació mostra permanentment el funcionament del sistema híbrid i l’estat de càrrega de la bateria. El compta-revolucions desapareix i cedeix protagonisme al sistema Head Up Display. El llistat d’equipament inclou tots els airbags possibles excepte els laterals del darrere, ABS i EBD, sistema d’ajut a l’arrencada en pendent i el de frenada d’emergència, controls d’estabilitat i tracció, volant multifunció amb comandaments satèl·lits, retrovisors tèrmics amb regulació elèctrica i climatitzador bizona. També porta la funció Follow Me Home, ràdio-CD amb sis altaveus, presa auxiliar USB, càmera de visió posterior, sensors d’estacionament, sistema de detecció d’obstacles i fre d’estacionament elèctric. L’entapissat és específic.

Els clients que pensin abandonar sovint l’asfalt millor que busquin una altra alternativa amb més aptituds off road. La distància lliure al terra, els angles d’atac i el grip dels pneumàtics que munta no l’acompanyen massa i els baixos tampoc no arriben suficientment protegits. En autopista es mostra estable i silenciós. L’única remor que sentim és la de rodament. En itineraris lents i plens de revolts, l’Hybrid4 es defensa prou bé. L’accionament de les lleves es nota immediatament, però les ordres sobre el canvi retarden l’efecte sobre els pinyons. Accelerar aquests traspassos milloraria la percepció darrere el volant.

FITXA TÈCNICA
Motor: Davanter. 1980 cc. 4 cilin. en línia 163 CV dièsel + motor posterior elèctric. Síncron d’imants permanent 37 CV.
Tracció: davantera o integral.
Canvi:
manual pilotat de 6 vel. amb lleves al volant.
Vel. Màxima: 191 km/h.
Acceleració 0-100 km/h:
8,5 s.
Consum mitjà: 4,0 litres.
Preu: 33.300 euros.

Arxivat a:
Cultura, motor, cotxe, peugeot, MOTOR



Participació