No som imprescindibles

per Marc Fernández, 22 de maig de 2014 a les 07:55 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 22 de maig de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Tenir un negoci propi suposa, com molts de vosaltres sabeu, dedicar-hi un munt d’hores. En molts casos l’hem creat i vist créixer i, si fa poc que el tenim, potser ja hem començat a treure’n rendiment. Moltes vegades fruit de dedicar-hi moltes hores, poques estones de descans, no parar ni un moment... I un dia, tot sopant, la nostra parella ens proposa marxar uns dies per Sant Joan. Ho podem fer? O s’enfonsarà l’empresa?
 
És possible no deixar de tenir el control del nostre negoci i desconnectar uns dies; i més, ara que comença a fer bon temps i se’ns obre un ampli ventall de possibilitats d’oci. Com compaginem tenir el control i no ser-hi? Una de les claus és ser capaços de dissenyar els nostres fluxos de treball perquè funcionin de forma automatitzada i siguin igual d’eficaços. Una reflexió que proposo sovint és imaginar que el nostre projecte és deu, vint o cent vegades més gran. Això ens permet analitzar les diferents àrees de negoci i visualitzar-ne el funcionament. Encara que no ens ho sembli a primera vista, i mantenint les distàncies per descomptat, els processos d’una gran empresa i d’una de més petita no són tan diferents.

I el nostre equip? Tenim en compte, quan el formem, si entre les seves qualitats hi l’autosuficiència i la responsabilitat? No hem de caure en l’error de voler-ho controlar tot al mil·límetre. Hem de saber delegar i establir confiança amb el nostre equip. Una bona definició dels llocs de treball, de les funcions, les responsabilitats i dels processos en els quals intervenen és vital. O tenim por que si sortim per la porta tot plegat es convertirà en un caos?

Sovint, un aspecte que sol preocupar als gestors de negocis és disposar de dades fiables. La fiabilitat permet poder fer una bona anàlisi de com està anant tot plegat i facilita la presa de decisions.  Si podem crear un sistema automatitzat, preferiblement en el núvol que ens permeti consultar-lo des de qualsevol lloc, com a eina de control ens serà de gran ajuda. I molts programes de seguiment són gratuïts actualment! Per tant, podem ser a 10.000 quilòmetres de l’oficina i disposar de les dades i indicadors necessaris per saber en quina situació tenim l’empresa.

Esteu preparats per unes vacances? O sou imprescindibles?

Arxivat a:
Opinió, empresa, negoci



Participació