Skoda Yeti 2.0 Tdi Outdoor: simpatia permanent

per Redacció, 7 de maig de 2014 a les 20:57 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de maig de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. El Yeti contemporani s’ha renovat. Revisa estètica, millora equipament i actualitza la tecnologia. Munta la nova calandra que ja identifica els nous Octavia, Rapid i Spaceback, fa servir el flamant logotip dels xecs i estrena òptiques frontals i llums diürns amb tecnologia LED.

Manté la carrosseria però els seus trets recorden els del Roomster del mateix fabricant, amb barres longitudinals al sostre i uns discrets protectors de baixos. Us presentem un cinc portes extraordinàriament lluminós amb una cinquena porta d’obertura vertical que dissimula el pilar C enfosquint els vidres laterals per fer veure que munta una única finestra.



 
A l'interior, renova entapissats i modifica la forma del volant per mantenir una habitabilitat extraordinària. L’espai pel passatge és francament bo tenint en compte que el vehicle fa 4,2 metres de llargària. Tot està reblat amb bons materials i els ajustaments són precisos. La funcionalitat impera en un entorn on esferes, menús de gestió i reglatges ens recorden els seus parents alemanys. La visibilitat és excel·lent en qualsevol direcció i la modularitat interior mereix un comentari específic. Per viatjar amb franca comoditat, el millor és encabir-hi només dos adults al darrere. Així, limitarem la càrrega al maleter i, de passada, aconseguirem més amplada a les places posteriors, dissenyades a partir d’un seient central practicable més estret de l’habitual. El maleter resulta molt aprofitable. Duu unes barres especifiques amb ganxos per subjectar els paquets i una mena de cofre a la vista que delimita un espai on posar petits objectes. Ens ha agradat força el calaixet amagat sota el seient de la dreta, l’obertura de les portes i les safates plegables tipus avió que reposen en els respatllers. La hipotètica transformació de l’interior demana només uns minuts. El sistema VarioFlex dels xecs permet fer lliscar la segona filera de seients individuals, plegar-la parcialment o, si fa falta, fer-la fora del cotxe per aconseguir una superfície plana de càrrega de1.760 litres. I encara direm que el seient de l'acompanyant també pot plegar-se per transportar objectes llargs.



Nosaltres hem tingut la sort de testar el motor dièsel 2.0 TDI de 170 CV amb tracció integral i caixa manual de sis relacions (que opcionalment pot ser automàtica DSG). La resposta d’aquest giny ens ha semblat molt enèrgica sense que això hagi hagut d’implicar renunciar a uns bons baixos. La casa li atribueix mitjanes oficials de 5,8 litres, però com hem dit moltes vegades les xifres finals també depenen de la conducció que es practiqui, de l’itinerari i volum de trànsit i de la càrrega. En l’ús diari, la xifra queda un punt per sobre de l’anunciada oficialment, però hem de dir que el Yeti arriba a 100 km/h en només 10 segons i supera folgadament els límits màxims legalment establerts si ens ho proposem.

Amb 180 mm d'alçada lliure respecte del terra, el nostre protagonista es beneficia de la cinquena generació del sistema integral amb embragatge Haldex. Un mecanisme automàtic que s’activa simplement pitjant la tecla Offroad i que s'encarrega que tot estigui sempre sota control en l’aspecte motriu. Compta amb control de descens, ajuda a l'arrencada en pendent, un tarat específic de l'ABS per a situacions de lliscament limitat i un ESP menys intrusiu.
 
FITXA TÈCNICA
Motor: davanter. 4 cil. en línia 1.968 cc. Injecc. Common-rail. Turbo. 170 CV gasoil.
Tracció:
davantera.
Canvi: manual 6 vel.
Frens: disc vent/ disc ABS.
Tara: 1.545 kg.
Acceleració de 0 a 100 km/h: 9,9 s.
Velocitat màxima: 190 km/h.
Consum mitjà: 5,8 litres.
Preu: 32.460 euros.
  




Participació