Elisabet Planell: «És enamorar-te del que estàs venent, ser fan del teu producte»

per Núria Closas, 19 de gener de 2014 a les 22:33 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 19 de gener de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
EMPRENEDORIA. Mygdonia és un negoci familiar de cosmètica biològica, amb un ampli apartat en Nutricosmètica. Una idea latent durant anys d’en Jesús Xandri i l’Elisabet Planell que s’ha fet realitat amb molta pauta i precisió.
 

Elisabet Planell i Jesús Xandri Foto: Marta Vidal


Mygdonia és la germana homòloga de Girasol.


Elisabet Planell: Ja tenim la botiga de Girasol, que és una botiga especialitzada en diatètica herboristeria i productes ecològics, però Mygdonia ofereix un ampli ventall de cosmètica natural i bio.

Què us va portar a obrir una altra botiga?

E.P: Fa 5 o 6 anys vaig notar una millora de la meva pell com a consumidora d’aquest tipus de productes i per això em vaig introduir de ple en el món de la cosmètica biològica. Girasol és el nostre pa de cada dia, però en involucrar-s’hi la Montserrat, la nostra filla, ens va empènyer a començar Mygdonia.

Jesús Xandri: Però tot i així, quan hi vam ser no vam pensar que obriríem la botiga en 15 dies. Hem tardat 8 mesos a obrir-la, algo excepcional dins del món comercial. No era la idea de voler córrer, ho vam voler fer amb molta pauta per aconseguir el que preteníem tots plegats. Aquella frase que diuen “voler és poder”, al final es va aconseguir gràcies la coincidència de diferents factors.

Aquests 8 mesos què us han permès?

E.P.: Ens han permès ampliar algunes marques que a Girasol no hi són. Ens han permès no posar-nos tan nerviosos.
 
J.X.: I treure’n el que volíem de la botiga. Al tenir tant temps ens l’hem treballat molt. Vam rascar el terra, vam arrancar pedra... hem trobat un pou.

Heu trobat un pou a la botiga?!

J.X.: Sí, sí. També unes arcades precioses.
 
E.P.: El Jaume Pla, el dissenyador de la botiga, va sintonitzar molt amb nosaltres. Volíem que la botiga transmetés el que la cosmètica és: una joia vegetal. La meva filla li va dir al dissenyador “no sé com fer-ho, però imagina’t que haguéssim de posar-hi un arbre”.  Al mig del local teníem una columna que ens feia una mica de nosa i s’ha convertit en un arbre, l’eix principal de la botiga.
 
Tot i el temps de què heu disposat, no heu topat amb alguna dificultat?

J.X.: Les dificultats que hem tingut aquí, no han sigut en excés. El fet de poder donar disposar d’aquest temps ens ha permès de fer-ho tot amb molta més previsió.  A més, tots els industrials que han treballat amb nosaltres han congeniat molt bé entre ells, que és molt difícil, i alhora amb nosaltres.
 
Què li diríeu a algú que vol emprendre un negoci?
 
J.X.: Que no s’arrisqui a obrir-lo sense tenir un coneixement profund de què vol desenvolupar. La crisi, sens dubte, és per tothom, però si tens un bon coneixement del producte i en tens ganes, tant se val.
 
E.P.: També és enamorar-te del que estàs venent, ser fan del teu producte.
 
Vosaltres sou fans del vostre producte.
 
J.X.: En el nostre cas, portem un producte 100% natural, que requereix una explicació per qui ve amb problemes de pell, intoleràncies... i comporta que hi hagi un diàleg entre client i venedor per poder aconsellar el millor producte per qui el compra. Requereix uns coneixements de llarga experiència.
 
Començo la frase: “A Mygdonia hi trobaràs...”

E.P.: Productes sense petroquímics ni derivats de petroli, sense metalls pesats. La nostre pell és un òrgan i com a òrgan respira i s’alimenta com qualsevol altre òrgan del nostre cos. És de lògica que la nostra pell reaccionarà millor amb un oli vegetal i plantes que tenen una naturalesa més afí al que nosaltres som que no pas amb productes petroquímics.
 
Què preocupa als vostres clients?

E.P.: Molta gent es preocupa que siguin productes no tastats amb animals i això la normativa ecològica ja no ho permet. A més, aquest tipus de cosmètica va més enllà i això és perquè molts laboratoris col·laboren amb organitzacions de comerç just. Per exemple, hi ha molts laboratoris que tenen plantacions de roses a Turquia on col·laboren amb alguna ONG perquè els pagesos puguin tenir un salari just. Voler tenir aquest tipus de cosmètica també és un estil de vida.
 
 
 
Fitxa
Projecte: Mygdonia
Data de creació : maig del 2013
Emprenedors: Jesús Xandri i Elisabet Planell
Sector:  cosmètica biològica
Definició: botiga de cosmètica biològica i natural amb un ampli apartat en Nutricosmètica
Públic: obert a tothom
Xarxes socials: https://www.facebook.com/mygdonia.es, @mygdonia


Participació