Audi Q3: culturisme de luxe

per Enric Oller i Carbó, 7 de novembre de 2013 a les 19:59 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 de novembre de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR.Dièsel d’injecció directa, canvi manual de 7 velocitats, tracció a les quatre rodes i sistema Stop-Start d’aturada automàtica a les retencions. El llistat d’arguments del compacte d’Audi convenç al primer cop d’ull.


El nivell d’acabats, una posició de conducció dominant i l’estampa estètica acaben de reblar el clau. El preu diferenciador és el seu principal enemic.

Presenta una estampa molt en línia a d’altres creacions de la firma i un grau de sofisticació tècnica de primer ordre. És 25 cm més curt que un Q5 i reserva 80 litres menys de capacitat al maleter. A canvi, presenta un frontal molt més atractiu gràcies al protagonisme dels trets horitzontals. La filera de leds de les òptiques frontals que actuen com a sistema d’iluminació diürna reforcen l’elegància del conjunt. També el reconeixerem per l’arc imaginari que dibuixa la línia que va de les portes del davant fins a la cua, per la inclinació marcada del vidre posterior i per les dues barres longitudinals que porta al sostre. Els passos de roda i els muntants inferiors arriben reblats en plàstic negre per protegir millor aquesta part de la carrosseria. Munta llandes de 17 polzades, però el client pot demanar-les també de 18. 



S’ofereix amb quatre possibles motoritzacions de 4 cilindres, un TDI i dos TFSI, amb potències que van dels 140 als 211 CV. Els propulsors més potents combinen la tracció integral Quattro tradicional de la marca amb el canvi automàtic S-Tronic de 7 velocitats i l’Audi Drive Select, que adapta la gestió al tipus de conducció que practiquem incidint en el motor, la suspensió i l’assistència de la direcció. 

A l’interior, esferes i agulles personalitzades casen perfectament. La pell entapissa seients, volant i palanca de canvi. Els difusors de climatització creixen en mida, els comandaments es distribueixen ordenadament i el maneig dels elements telemàtics és molt intuïtiu. Llàstima que la pantalla del navegador, situada al bell mig, s’hagi de plegar manualment si volem deixar-la arranada al davantal. El volant multifunció presenta un tacte ideal i els reglatges per al conductor són infinits. L’habitacle pot acollir cinc adults, però la persona que s’assegui al mig, al darrere, pot veure compromès el confort si afrontem trajectes llargs. La forma i la mida de la porta del darrere tampoc afavoreix l’accés de persones poc avesades al contorsionisme o gaire voluminoses.

Mecànicament, el Q3 no té secrets. L’oferta dièsel permet escollir entre el motor de 140 o 177 CV. La més potent, que és la que hem testat, resulta ideal per als que busquen un plus d’esportivitat. Rendeix envejablement a partir de les 2.000 voltes, s’estira per sobre de les 3.500 rpm, depassant els 100 km/h en poc més de 8 segons. Es comercialitza amb canviautomàtic S-Tronic de doble embragatge i 7 velocitats, que també poden triar-se en mode seqüencial. En aquesta opció, pot dur lleves al volant. En teoria és el mateix canvi que munten altres models d’Audi però amb una interessant i novedosa funció: quan aixequem el peu dret de l’accelerador, l’auto avança com per inèrcia, en una mena de punt mort. Desembraga la transmissió per no haver d’arrossegar el motor i torna a empènyer immediatament quan invertim la maniobra. I si frenem, l’electrònica interpreta que no volem guanyar velocitat i el canvi engrana una marxa menys pel seu compte per afavorir la retenció i el control del vehicle. Amb el programa Efficiency el bloc treballa de forma menys immediata, les relacions progressen suaument, el climatitzador funciona a baixa intensitat i el programador de velocitat resulta menys intrusiu. Així es poden aconseguir mitjanes de poc més de 8 litres i mig en ciutat i de 6 en itineraris mixts. La tracció total Quattro d’Audi s’ocupa de garantir sempre la motricitat i adherència. El repartiment motriu fa que el límit l’imposi més el sentit comú, el seny i la normativa viària que no pas les possibilitats d’un cotxe que, això sí, es mostra sensible a les inèrcies que generen els canvis de pes sobtats que implica la negociació dels revolts. La tutela de l’ESP i de la resta d’ajuts electrònics és, en aquest cas, de gran ajut.  




FITXA TÈCNICA
Motor: 1.968 cm³. 4 cilin. en línia. 177 CV, dièsel.
Canvi: automàtic. Seqüencial 7 vel.
Tracció: Total Quattro.
Pes: 1.585 cc.
Vel. màxima: 212 km/h.
Accel. 0 a 100 km/h: 8,2 segons.
Consum mitjà: 5,9 litres.
Preu: 39.950 euros.


Arxivat a:
Gent, audi, cotxes, MOTOR



Participació