Seat Leon SC: genètica esportiva, funcionalitat llatina

per Enric Oller i Carbó, 8 d'octubre de 2013 a les 14:17 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 8 d'octubre de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
MOTOR. Xassís, espai interior, disseny i rendiment. Tot millora en el nou Leon SC. Allunyat dels trets físics que van caracteritzar la generació anterior, guanya en rigidesa, eficàcia i confort. Creix discretament en mesures però és més aerodinàmic, habitable i lleuger.

Madura el concepte i refina l’estil. Perd esportivitat aparent però combina millor les proporcions per guanyar en habitabilitat i perdre pes. Esdevé més generalista, modern i conservador perquè parteix de trets més elegants i cuidats. És un xic més baix i te la silueta més arquejada gràcies als nous finestrals posteriors i a la inclinació de la lluna del darrera. El frontal segueix els trets del redissenyat Ibiza però amb una cua estilitzada presidida per grups òptics situats en posició horitzontal. Passa els intermitents als retrovisors i creix sis centímetres en amplada de vies. Més habitable, doncs, converteix el maleter en un dels millors del segment : declara 380 litres però pot arribar a convertir-se en un compartiment de 1.220 litres si pleguem els respatllers.



L’oferta mecànica en gasolina s’inicia amb dues variants del propulsor 1.2 TSI: de 86 i 105 CV de potència. Per sobre queden els 1.4 TSI de 122 i 140 CV, i en el llindar superior, l’1.8 TSI de 180 CV i 250 Nm de parell- motor. Equipats amb el sistema Start/Stop i la funció de recuperació d’energia, els nous models se sustenten sobre la mateixa plataforma que fan servir els Golf i A3.  La versió més potent que hem testat incorpora el Drive Profile de Seat que permet seleccionar entre quatre modes de gestió: S'port, Confort Individual o Eco per ajustar el tacte del pedal de l’accelerador i la direcció i el tipus de gestió del canvi.
 
Per dins, la posada en escena és de major qualitat. No hi ha res que desentoni, els ajustaments són mil·limètrics i tot ho trobes on ho buscaries. Se simplifica la botoneria i una part de les funcions es traslladen a la nova pantalla tàctil que reposa al centre. El sistema d’il·luminació guanya en vistositat i els rellotges analògics combinen amb d’altres de digitals. Els seients del davant són embolcallants però al darrera la banqueta pot comprometre el confort si ens entestem a encabir-hi tres passatgers. L’accessibilitat, en canvi, no es veu compromesa per les tres portes de la seva carrosseria perquè el sistema Easy Entry permet plegar bé els respatllers.



En el dia a dia, el Leon SC pot utilitzar-se perfectament com un utilitari normal sense que els consums se’ns disparin però hem de reconèixer que el cotxe convida a jugar amb els límits de l’adherència i el lliurament de potència. Ens ha agradat la capacitat de guiatge i la sincronia del canvi automàtic DSG de doble embragatge que munta. Manté l’agilitat i les sensacions que destil·lava el seu antecessor, tracciona encara millor i és capaç de mantenir ritmes endimoniats sense que es disparin massa els registres de consum. Rodant en autopista s’agraeix la convicció que mostra i  en itineraris ratoners el comportament és igual d’honest i genuí. La desmultiplicació de la direcció fa que les ordres dictades des del volant es trametin fidelment a les rodes. Fins i tot en els revolts més tancats!
 
FITXA TÈCNICA:
Motor: davanter, 1795 c,c. Injecc. Directa. Turbo i Intercooler. gasolina amb stop/star.
Potència máx.: 180 CV.  
Acceleració 0 a 100 km/h : 7,5 s.
Emissions: 132 gr/km.
Consum mitjà: 5,7  l/100km.
Preu: 25.180 euros.
 

Arxivat a:
Gent, Seat León, cotxes, motor, MOTOR



Participació